Quote from Funbeat user on 31 October 2009, 23:00Åhå.. det har jag missat då i såna fall. Antagligen för att jag inte ens dricker kaffe så då blir ju inte såna nya rön sååå intressanta. 😉
Åhå.. det har jag missat då i såna fall. Antagligen för att jag inte ens dricker kaffe så då blir ju inte såna nya rön sååå intressanta. 😉
Quote from Catharina Brattlin on 31 October 2009, 23:02Camilla, även om Du inte är törstig eller gillar vatten, så behöver kroppen det. Och för att göra löpningen behagligare så kan Du ju iaf testa!
Jag tackar min "rådgivare" varje gång jag springer, för det här rådet! 🙂
Camilla, även om Du inte är törstig eller gillar vatten, så behöver kroppen det. Och för att göra löpningen behagligare så kan Du ju iaf testa!
Jag tackar min "rådgivare" varje gång jag springer, för det här rådet! 🙂
Quote from ellen olsson on 31 October 2009, 23:05Att dricka kaffe ger också ett vätsketillskott.
Gå inte på alla överdrifter om vätskedrivande drycker.
Att dricka kaffe ger också ett vätsketillskott.
Gå inte på alla överdrifter om vätskedrivande drycker.
Quote from Funbeat user on 1 November 2009, 00:33Karl: I stand corrected. Samtliga civilingenjörsprogram är nog rätt krävande grundutbildningar. Vad doktorerade du om?
Karl: I stand corrected. Samtliga civilingenjörsprogram är nog rätt krävande grundutbildningar. Vad doktorerade du om?
Quote from Funbeat user on 2 November 2009, 08:31Risken att man ska ha lokal uttorkning i just underbenen är nog lika liten som lokal fettförbränning på magen av situps. Fördelningen av vätska, salter o sånt är extremt jämn i hela kroppen.
Risken att man ska ha lokal uttorkning i just underbenen är nog lika liten som lokal fettförbränning på magen av situps. Fördelningen av vätska, salter o sånt är extremt jämn i hela kroppen.
Quote from Catharina Brattlin on 2 November 2009, 08:57Vem säger att uttorkningen enbart är lokalt i underbenen? Det märks där eftersom musklerna arbetar?
Vem säger att uttorkningen enbart är lokalt i underbenen? Det märks där eftersom musklerna arbetar?
Quote from Funbeat user on 2 November 2009, 10:09Andreas: Som sagt, jag har en civ.ing så jag har inte doktorerat i nåt. Och den diskussionen är helt orelevant. Kontentan är fortfarande att du sågade en hel utbildning utan att du verkade ha speciellt mycket information om det. Om jag är en gymnasie-drop
Andreas: Som sagt, jag har en civ.ing så jag har inte doktorerat i nåt. Och den diskussionen är helt orelevant. Kontentan är fortfarande att du sågade en hel utbildning utan att du verkade ha speciellt mycket information om det. Om jag är en gymnasie-drop
Quote from Funbeat user on 2 November 2009, 10:23Sorry, tror inte på det. Precis som "uppvätskning under dagen" - njurarna ser till att balansen mellan vatten och salter hålls väldigt konstant (inom de gränser det går, man kan ju t ex dö av att dricka för mycket vatten). Det tar bara nån timme för kropp
Sorry, tror inte på det. Precis som "uppvätskning under dagen" - njurarna ser till att balansen mellan vatten och salter hålls väldigt konstant (inom de gränser det går, man kan ju t ex dö av att dricka för mycket vatten). Det tar bara nån timme för kropp
Quote from Funbeat user on 2 November 2009, 10:42Jag tror inte alls på att det man äter eller dricker har nåt med benhinneproblem att göra. Har man felaktig fotnedsättning vilket man har när benhinnorna belastas på ett onaturligt sätt.
När jag hade stukat foten ganska rejält så gick jag till: http://
Jag tror inte alls på att det man äter eller dricker har nåt med benhinneproblem att göra. Har man felaktig fotnedsättning vilket man har när benhinnorna belastas på ett onaturligt sätt.
När jag hade stukat foten ganska rejält så gick jag till: http://
Quote from Elias Engqvist on 2 November 2009, 12:14Benhinne -problem är för det mesta en överbelastning. Du anstränger benen mer än dom är vana vid. Vid långsam upptrappning får man inga eller ringa problem!
Benhinne -problem är för det mesta en överbelastning. Du anstränger benen mer än dom är vana vid. Vid långsam upptrappning får man inga eller ringa problem!