Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i hälsenan - alternativ?
You need to log in to create posts and topics.

Glöm inte att det bästa är att jobba förebyggande. Det är mkt svårare att göra ngt när problemet är ett faktum och väldigt mkt enklare att förebygga.
Alla som springer mkt mår bra av att köra tåhävningar. Jag försöker köra när jag väntar vid skrivaren ell

Hur ser ni på det där med vilan då? Har haft problem till och från med hälsenan men en alltför stor mängdökning kombinerat med lite för hög fart satte definitivt stopp för mer löpning för en tid sedan . Läget just nu är att jag lagt ner all löpning, kör e

Vad visar magnetröntgen?

Total vila var förödande för mig. Jag skulle gissa på så aktiv som möjligt, men med återhämtning och undvikande av det värsta (långpass, intervall, hopp, eller vad det nu kan vara som verkar värst)

David: har inte gjort någon megnetröntgen, men intressant att höra hur du tänker kring det, för jag antar att ditt tips är avhängigt av vad en sådan skulle visa...

totalvila är INTE heller vad jag vill ägna mej åt - jag vill träna på som vanligt men fakt

Håller med. Läs Skånelänken ovan.

Däremot kan det vara på sin plats med minskad mängd, men enligt "nya" rön skall man inte låta bli att springa för att senan är stram eller gör ont. En belastad sena under rehab läker snabbare än en obelastad.

Om inte magnetröntgen visar något så borde du kanske fundera på vilka skor/löpsteg du använder.

Mina hälsenebekymmer kom när jag ökade mängden och hade en ganska kort löpbakgrund.
När jag ökade mängden i höstas så kom en liten känning som motades bort med excentrisk träning.

Låter som om jag ska ta upp löpningen i liiiiten mängd iallafall - och så ta sig iväg till farbror doktorn och faktiskt få en riktigt diagnos. Att bara tro att det ska gå över av vila är väl att stoppa huvudet i sanden... har förstått att "ont i hälsenan"

Var bor du? Karin Grävare är en väl insatt sjukgymnast som tar emot i GBG.

http://www.medicallink.se/news/showNews.cfm?newsID=2486