Quote from Viktor Wrede on 29 January 2009, 06:09Är östgöte...tveksam att gå via vårdcentralen till ortoped..ska nog försöka hitta någon idrottsläkare på lite lagom avstånd om det ska vara till någon nytta känns det som...
Är östgöte...tveksam att gå via vårdcentralen till ortoped..ska nog försöka hitta någon idrottsläkare på lite lagom avstånd om det ska vara till någon nytta känns det som...
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 10:53Testa stötvågsbehandling (se artikel i RW). Min fru fixade två års inflammation i hälsenan med tre behandlingar. Innan hade hon försökt allt (tåhävningar, akupunktur, mediciner osv.. osv...).
Testa stötvågsbehandling (se artikel i RW). Min fru fixade två års inflammation i hälsenan med tre behandlingar. Innan hade hon försökt allt (tåhävningar, akupunktur, mediciner osv.. osv...).
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 12:49Man kan inte få inflamation i hälsenan...
Man kan inte få inflamation i hälsenan...
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 12:51Inte i kanske men runt om.
Inte i kanske men runt om.
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 12:56"Sannolikt föreligger det inte någon inflammation i senan utan det handlar om förändringar efter mikroskopiska bristningar i senan s.k. tendinos."
http://www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp?articleID=5699Låter inte som att man inte kan, men att det är
"Sannolikt föreligger det inte någon inflammation i senan utan det handlar om förändringar efter mikroskopiska bristningar i senan s.k. tendinos."
http://www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp?articleID=5699
Låter inte som att man inte kan, men att det är
Quote from Funbeat user on 4 February 2009, 20:44"Dr Funbeat" har talat....läs och förundras.....(Å lyd!)//Kjell.
"Dr Funbeat" har talat....läs och förundras.....(Å lyd!)//Kjell.
Quote from Funbeat user on 4 February 2009, 21:36Krister: Stötvågsbehandling - var fixar man det? Vilket nummer av RW tar dom upp den behandlingen? Börjar bli desperat. Haft problem med hälsenan i mer än två år. För drygt två månader sedan förvärrades situationen rejält. Har sedan dess kört 2 pass per d
Krister: Stötvågsbehandling - var fixar man det? Vilket nummer av RW tar dom upp den behandlingen? Börjar bli desperat. Haft problem med hälsenan i mer än två år. För drygt två månader sedan förvärrades situationen rejält. Har sedan dess kört 2 pass per d
Quote from Funbeat user on 4 February 2009, 21:59Hejsan Ove
Har själv haft/har problem med hälsenan. Råkade ut för en partitiell ruptur p g a för snabb ökning av tempo och längd i somras.
Min rehab gick ut på 3 st tryckvågsbehandlingar med ca 2 veckors mellanrum samt hälsenestyrketränig. Styrkan besod
Hejsan Ove
Har själv haft/har problem med hälsenan. Råkade ut för en partitiell ruptur p g a för snabb ökning av tempo och längd i somras.
Min rehab gick ut på 3 st tryckvågsbehandlingar med ca 2 veckors mellanrum samt hälsenestyrketränig. Styrkan besod
Quote from Funbeat user on 5 February 2009, 11:36Ove: Urban hann före mig.
Min fru fick stötvågsbehandling hos Citynaprapaten i Stockholm. Däremot behövde hon inte sluta med smärtstillande 1 månad innan. Det räckte med att hon inte hade tagit smärtstillande eller inflammationsdämpande de senaste dagarn
Ove: Urban hann före mig.
Min fru fick stötvågsbehandling hos Citynaprapaten i Stockholm. Däremot behövde hon inte sluta med smärtstillande 1 månad innan. Det räckte med att hon inte hade tagit smärtstillande eller inflammationsdämpande de senaste dagarn
Quote from Funbeat user on 5 February 2009, 14:03För egen del verkar jag ha lite känsliga hälsenor men när det börjar ömma så läker det också ihop snabbt. För mig kommer besvären om jag springer längre än jag är van vid eller om jag springer på besvärligt underlag, t.ex. ojämn snö, mjuka löpband eller m
För egen del verkar jag ha lite känsliga hälsenor men när det börjar ömma så läker det också ihop snabbt. För mig kommer besvären om jag springer längre än jag är van vid eller om jag springer på besvärligt underlag, t.ex. ojämn snö, mjuka löpband eller m