Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelOnt i händerna av racern
You need to log in to create posts and topics.

Ett femte grepp som är vilsamt är att greppa om bromshandtagens överdel. Handloven vilar på styrets överdel. Du håller alltså inte alls om styret. Dock inte att rekommendera annat än om du är ensam eller i täten i en grupp eftersom du inte når bromshandta

Det är en av två positioner på tävling.
I bocken vanligtvis eller i handtagen.

Vi kanske menar samma sak. Jag tänkte så här.

BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=f5318e853d2941c98b2b86f529e7123c.jpg

Javisst, och det går att bromsa i den positionen om du använder Campanolos handtag.

Min erfarenhet är att sadelns lutning har stor betydelse för belastningen på armar och händer. Jag lägger ett vattpass på sadeln och ställer in sadeln så att den är helt horisontell.

Då får du till och med tävla med cykeln om den uppfyller de andra kraven också.

Många bra råd. Har samma problem jag också. Har provat olika handskar, bytt grepp ofta samt höjt och sänkt sadeln och mycket mer. Nu efter vintersäsongen är värken borta.

Jag har också ny på racer men ändå hänger jag inte upp mig på eventuella obekvämligheter så här i början. Det är en mindre chock att sitta så framåtböjd både för rygg och nacke. Härdar man ut så tror jag också att mycket försvinner av sig själv. Det tar e

Det är magen som sak bära upp kroppen.

Japp!