Quote from Guest on 8 August 2012, 13:26Hej, jag har sedan ett antal månader sprungit 5km 2-3 gånger i veckan eftersom jag förbereder mig inför milen (18 Augusti). För mig är detta rätt stort 🙂 eftersom jag blir illamående rätt snabbt. I förra veckan ökade jag distansen till 7km och då sprang
Hej, jag har sedan ett antal månader sprungit 5km 2-3 gånger i veckan eftersom jag förbereder mig inför milen (18 Augusti). För mig är detta rätt stort 🙂 eftersom jag blir illamående rätt snabbt. I förra veckan ökade jag distansen till 7km och då sprang
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 13:36Cykla istället.
Cykla istället.
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 13:47Utan tufft motstånd eller?
Utan tufft motstånd eller?
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 13:48Jag skulle inte vila alls, men träna något annat istället för att jogga/springa. Cykla med lätta växlar eller träna på en crosstrainer. Det är ingen mening att sprinag innan knäna känns bra igen, du kommer bara att göra illa dig värre så kan du inte spri
Jag skulle inte vila alls, men träna något annat istället för att jogga/springa. Cykla med lätta växlar eller träna på en crosstrainer. Det är ingen mening att sprinag innan knäna känns bra igen, du kommer bara att göra illa dig värre så kan du inte spri
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 13:52Tusen tack för tipsen. Då blir det cykling på schemat idag.
Jag brukar styrketräna 1-2 gånger i veckan, men har inte gjort det de senaste 3 veckorna eftersom jag ville koncentrera mig på löpningen. Kanske dumt av mig då (H) .Jag vet att smärta är indiv
Tusen tack för tipsen. Då blir det cykling på schemat idag.
Jag brukar styrketräna 1-2 gånger i veckan, men har inte gjort det de senaste 3 veckorna eftersom jag ville koncentrera mig på löpningen. Kanske dumt av mig då (H) .
Jag vet att smärta är indiv
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 14:00Jag tror sällan det är någon vinst för vanliga motionärer att gå all in på bara en träningsform, tror nästan alla vinner på att balansera träningen med olika former. Styrkan behöver ju liksom inte handla om att ta 150 kg i marklyft, utan snarare att få
Jag tror sällan det är någon vinst för vanliga motionärer att gå all in på bara en träningsform, tror nästan alla vinner på att balansera träningen med olika former. Styrkan behöver ju liksom inte handla om att ta 150 kg i marklyft, utan snarare att få
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 14:04Ja, det är ju sant - viljan kan hjälpa till med mycket.
Det blir en 30 min cykelrunda med låga växlar idag istället och så får jag klämma in 2 styrkepass innan loppet. Tackar och bugar för hjälpen!
Ja, det är ju sant - viljan kan hjälpa till med mycket.
Det blir en 30 min cykelrunda med låga växlar idag istället och så får jag klämma in 2 styrkepass innan loppet. Tackar och bugar för hjälpen!
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 15:18En bra tumregel vid löpning är att inte öka mera än 10% på en vecka. Du ökade ifrån 15km till 21km vilket blir 40%.
Annars har du fått många bra tips, Cykla, simma och raska promenader alltså aktivitet med låg belastning.
En bra tumregel vid löpning är att inte öka mera än 10% på en vecka. Du ökade ifrån 15km till 21km vilket blir 40%.
Annars har du fått många bra tips, Cykla, simma och raska promenader alltså aktivitet med låg belastning.
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 16:57Simning är också en bra träningsform.
Själv kompletterar jag med crosstranerpass när det gör ont i knäna.
Simning är också en bra träningsform.
Själv kompletterar jag med crosstranerpass när det gör ont i knäna.
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 16:58Först borde man kanske ta reda på varför det gör ont?
Först borde man kanske ta reda på varför det gör ont?