Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i knäna, hur lång vila?
You need to log in to create posts and topics.

AJ: De flesta anser att löpband sliter mer på knäna. Dock har jag läst två bra rapporter samt därefter upplevt det personligen att löpband är mycket bra hjälpmedel när man vill öka hastigheten i sin löpning.

Hej!
Tack för alla svar. Försökte mig på löpband i onsdags men gav upp efter 10 minuter. Så resten av veckan blir det antagligen crossfit, cykling och annat för att bebehålla flåset.
Från att ha sett fram emot milen börjar jag bli lite orolig....grrr!
A

När du inte har ont längre så tycker jag att du kan ge dig ut på en femkilometrare, bara för att känna på det. Men som nån sa, har du nyss sprungit 8km klarar du såklart 10 på lördag.
Go!!

Och glöm inte återrapportera i tråden!

Ja, det ska jag absolut göra 🙂
Jag tänkte köra 2 st pass till innan lördagen och det blir 1 h crosstrainer idag och 1 h cykling på torsdag.
Jag återkommer och håll tummarna att mina knän mår bra 🙂

Joggade 5 km igår, väldigt lugnt, för att känna hur det känns. Efter ca 1.5km började jag känna att jag hade knän....Det gjorde absolut inte ont och idag känns det ok men jag kände att jag hade (mer exakt:) knäskålar.
En annan sak som hände var att jag f

Så roligt det var!
1:04:28 tog jag runt mig på och där ingick ett stopp för att knyta skorna och 2 backar där jag powerwalkade upp. Knäna började jag känna av efter 6km, det gjorde absolut inte ont och jag behövde inte stanna.
Jag fick ont i en tå (som

grattis, starkt jobbat!!

Härligt att det gick ändå och att Du hade kul. Grattis! 🙂