Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningont i ryggslutet efter LL
You need to log in to create posts and topics.

Är sliten på ett bra sätt efter ett riktigt kul LL!
Förutom i ryggslutet+svanken som gör skitont...
Känns nästan som ett stort ömt blåmärke precis innanför huden.

Säkert inte alls farligt el onormalt, undrar bara om nån annan har varit med om detsamma?
K

Jag gick till massören efteråt just pga att jag hade ont i ryggslutet och han sa att det nog berodde på att jag "satt fast högre upp i ryggen" och då överbelastar korsryggen vid såna här ansträngningar.
Oavsett om du har ett liknande ryggproblem eller in

Tränar Du core regelbundet?

Svaga mag-och ryggmuskler brukar ge såna där besvär efter långa lopp. Som Jessie är inne på, så orkar man inte bibehålla kroppshållningen om denna delen av kroppen är svag.

Styrketräning brukar av någon anledning vara en mind

Precis som Sylvia tänker tycks det absolut vara! Jag är bara bortskämd med att aldrig ha haft problem med ryggen förr eftersom ridning är FINFIN core-träning. Tyvärr har 2½ år med enbart unghäst (oridbar pga ålder alltså) satt sina dryga spår i form av br

Ridning är väl kanon för coren, har jag förstått av min kompis, som rider? Men, visst är det så att problemen kommer när man lägger av med det. Som hos Dig, Jessie?

När jag la av med mina gruppträninspass för två år sen, började kroppen krackelera. Därfö

Baksida lår (hamstringarna) kan vara korta och då dra i ryggsluttet. Prova att stretcha.

Tack för alla svar!
Har slarvat med gymträningen länge nu..
*dåligt samvete*
Men, nya tag efter loppet!
Blir ett besök hos naprapaten och så in på sats igen!

Jo, det var ju just det Sylvia, fast det hade jag ju inte en aaaning om eftersom jag tidigare hade ridit regelbundet i alla år sen jag fyllde 7 och fick börja på ridskolan.

Ryggsluts ont speciellt efter terränglopp hänger säkert ihop med baksida lår. Antar att du stretchade ordentligt efteråt... 😉

Robert/Peter: Det gör ändå ont i ryggslutet trots både mängder med stretching OCH massage efteråt. Massören/naprapaten trodde som sagt att det hängde ihop med orörlighet högre upp i ryggen som gör att ryggen överbelastas längre ner...
Jag tror jag väljer