Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningont i ryggslutet efter LL
You need to log in to create posts and topics.

- Jessie, i ditt fall är det kanske så att det finns svag muskler som skapar obalans.
I andra fall så är det kanske korta hamstringar som drar i ryggen.

Jag tror både på stretching och "core-träning", det ena behöver i uteslutad det andra, vilket jag oc

Nej, det ena klarar sig ypperligt väl utan det andra. På vilket sätt skulle en försvagad muskulatur någonstans bli bättre med stretching menar ni?

Jag tror snarare är så att någon muskel inte fungerar som den ska (är försvagad?) och då tar assisterande muskler över, blir överbelastade och man får ont.

Så har jag fått både löparknä och PF förklarat för mig. Lösningen har varit - styrketräning.

Vad

suck....
Vid hård och långvarig ansträngning kan en muskel bli kort, då hjälper det att strecha ut den.

Håller med dig Peter...

Synd Sylvia att vi inte bor på samma ort, då skulle jag anlita dig som min personliga coretränare så att jag slipper värk i fästen och muskler...
Tillsvidare får jag kämpa på med stretching, massage och mina coreövningar.

Jag får alltid "skitont" i ryggslutet när jag inte orkar stretcha hamstring och höftböjare.
Ljumsklarnas infästning sitt i ländryggen.
Självklart så är det jättebra med core träning. Mest för en bra hållnings skull.

Jag har alltid fått bort mina ryggpr

Låter som att Du är på god väg då Peter. För ungefär så ser det ut i min agenda också. 🙂

Ang stretching; var det inte nån artikel om det i senaste RW? En stretch är rätt värdelös om man inte håller den >30 sek. Iaf om man vill ha långvarig effekt?

Sylvia,
Tycker att det är mycket nya rön om stretchning generellt. Svårt att veta vad som är bra och onödigt.

det jag känner själv är att "korta" muskler blir längre av "lång" stretchning typ >30 sek så det kör jag efter pass.

Innan pass så tar jag lite

Eller oxå har man det... Kommit ur soffläget =)