Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i skenbenen
You need to log in to create posts and topics.

12

jag stretchar bra och jag ahr bra skor, men ska göra som du - testa med andra skor och se om det hjälper. Ska undvika hoppmoment med ett tag.

Bra skor är ju inte alltid så bra som man tror? Även om de känns sköna så kanske ngt saknas - bara min fundering. Jag kan märka av att jag byter skor också, bägge paren känns bra, men själva omställningen mellan kan kännas.

Jo. Jag tänker i och för sig mer på utformningen än kvaliten på skorna nu, de som jag har nu är nog av bra kvalité men jag vet inte om jag har pronation eller liknande... tror jag måste göra ett test på löpband.

Har inte haft benhinneinflamation men har vänner som haft det. Gjut ilägg till dina löparskor och arbetsskor. Dyrt men betalar sig. Asfalt eller inte spelar, enligt mina vänner, ingen roll. det är mest i löpsteget och fotformen (fotisättningen).

Hoppas d

jag ahr fortfarande ont, trots att jag vilat från spring/hopp ett par dar.jag har löparskor på gympan, inte aerobicsskor. det är ett fel. Det andra felet kan vara som ni säger, hur skon passar just mig, har inte varit på löplabbet. Ska åtgärda bägge probl

Visst är det benhinnorna som krånglar.
Dock behöver det inte vara inflamerat! Benhinnorna sitter mellan muskeln och skelettet. När man tränar spänst och snabba löpning på hårt underlag kan det lätt göra ont i benhinnorna efteråt.

Onti i benhinnorna är i

Christian: försök dig gärna på en beskrivning 😉

Nu har jag varit och köpt nya skor i alla fall. Fick testa på löpband och med video på Team Sportia i Örebro. Tydligen hade jag ett väldigt rakt steg, högerfoten var nästan lite supination (eller vad det heter, tvärtemot pronation) på.

Dessutom har jag v

12