Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 12:25Jag har precis samma problem. Har tidigare försökt att vila bort det (vilat från löpning ca 6v) och tränat vaderna, tå häv mm, men det har inte fungerat. Så fort jag har sprungit nån kilometer så kommer det tillbaka. Har nu börjat med Military-Fitness och
Jag har precis samma problem. Har tidigare försökt att vila bort det (vilat från löpning ca 6v) och tränat vaderna, tå häv mm, men det har inte fungerat. Så fort jag har sprungit nån kilometer så kommer det tillbaka. Har nu börjat med Military-Fitness och
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 13:27En fundering jag haft med mina egna vadproblem och två små tår som inte riktigt orkar med är vad tåhävningar & annan styrketräning egentligen kan göra för skillnad? En mil motsvarar kanske 7-10 000 steg, två mil det dubbla o.s.v. Ska man då göra 5000 tåhä
En fundering jag haft med mina egna vadproblem och två små tår som inte riktigt orkar med är vad tåhävningar & annan styrketräning egentligen kan göra för skillnad? En mil motsvarar kanske 7-10 000 steg, två mil det dubbla o.s.v. Ska man då göra 5000 tåhä
Quote from Funbeat user on 11 December 2009, 19:14Har man känsliga benhinnor så kan man testa bra skor med mycket dämpning och även hålla neder benet varmt (nedanför knäet till foten) med nån gammal tjock strumpa eller rehab stöd.
Har man känsliga benhinnor så kan man testa bra skor med mycket dämpning och även hålla neder benet varmt (nedanför knäet till foten) med nån gammal tjock strumpa eller rehab stöd.
Quote from Funbeat user on 11 December 2009, 20:33Om man har problem med vaderna, alltså inte benhinnorna, utan vader som krampar, brister och är allmänt pissiga och motsträviga så rekommenderas verkligen ett par stödstrumpor modell obehagligt jättetajta. Jag var länge skeptisk och trodde inte ett skit p
Om man har problem med vaderna, alltså inte benhinnorna, utan vader som krampar, brister och är allmänt pissiga och motsträviga så rekommenderas verkligen ett par stödstrumpor modell obehagligt jättetajta. Jag var länge skeptisk och trodde inte ett skit p
Quote from Catharina Brattlin on 11 December 2009, 20:42Det är ju det jag har sagt hela tiden!
Att tro att ens venklaffar i underbenen jobbar optimalt alltid är inte optimalt. 🙂
Det är ju det jag har sagt hela tiden!
Att tro att ens venklaffar i underbenen jobbar optimalt alltid är inte optimalt. 🙂
Quote from Funbeat user on 11 December 2009, 23:35Har man känsliga benhinnor så skall man skita i dämpade skor och pronationstöd. På med racingflats eller fivefingers och jobba upp lite muskler och teknik.....
Har man känsliga benhinnor så skall man skita i dämpade skor och pronationstöd. På med racingflats eller fivefingers och jobba upp lite muskler och teknik.....
Quote from Funbeat user on 12 December 2009, 13:38Jag har "kronisk benhinneinflammation" som min sjukgymnast säger.. och det enda som hjälper är att stretcha.. och stretcha mycket. Blir bättre och bättre hela tiden. Så prova det 🙂
Jag har "kronisk benhinneinflammation" som min sjukgymnast säger.. och det enda som hjälper är att stretcha.. och stretcha mycket. Blir bättre och bättre hela tiden. Så prova det 🙂
Quote from Funbeat user on 12 December 2009, 15:44Helene har du testat med att ha på kallt och varmt på benhinnan(framsida benet)?
Har själv kronisk benhinneinflammation och då sa läkaren att jag skulle testa med varmt o kallt och även stretcha testade även med stödstrumpor för att hålla det varmt när m
Helene har du testat med att ha på kallt och varmt på benhinnan(framsida benet)?
Har själv kronisk benhinneinflammation och då sa läkaren att jag skulle testa med varmt o kallt och även stretcha testade även med stödstrumpor för att hålla det varmt när m
Quote from Funbeat user on 12 December 2009, 16:59Kenneth skrev: Har man känsliga benhinnor så skall man skita i dämpade skor och pronationstöd. På med racingflats eller fivefingers och jobba upp lite muskler och teknik.....
Då är vi tillbaka till trådstarten; det är precis dessa råd jag läst, som jag (f
Kenneth skrev: Har man känsliga benhinnor så skall man skita i dämpade skor och pronationstöd. På med racingflats eller fivefingers och jobba upp lite muskler och teknik.....
Då är vi tillbaka till trådstarten; det är precis dessa råd jag läst, som jag (f
Quote from Funbeat user on 12 December 2009, 17:10Har också haft problem med benhinnorna. har ändå bytt till skor som har ingen tämpning alls ,ECO-skor. Egentligen mina besvären har minskat.Var rädd om början att besvären skulle bli sämre.Men inte. Brukar behandla med varm på bastu sedan is kall dusch. B
Har också haft problem med benhinnorna. har ändå bytt till skor som har ingen tämpning alls ,ECO-skor. Egentligen mina besvären har minskat.Var rädd om början att besvären skulle bli sämre.Men inte. Brukar behandla med varm på bastu sedan is kall dusch. B