Quote from Guest on 7 March 2011, 10:51Jag har en längre tid (ett par månader) haft känning i muskulaturen på utsidan av höften,uppe vid höftbenet. Till en början gjorde det ont efter några kilometers löpning,för att senare göra ont t.o.m när jag går och ligger på den sidan. Jag har vilat från
Jag har en längre tid (ett par månader) haft känning i muskulaturen på utsidan av höften,uppe vid höftbenet. Till en början gjorde det ont efter några kilometers löpning,för att senare göra ont t.o.m när jag går och ligger på den sidan. Jag har vilat från
Quote from Bjarne Lewin on 7 March 2011, 11:01Det där låter som något liknande det jag drabbades av när jag fick problem med min överrörlighet.
Gluteus medius eller är det gluteus minimus fäster där. Jag tror att det var gluteus medius som för min del var helt avstängd.
Det var efter 3 år av total
Det där låter som något liknande det jag drabbades av när jag fick problem med min överrörlighet.
Gluteus medius eller är det gluteus minimus fäster där. Jag tror att det var gluteus medius som för min del var helt avstängd.
Det var efter 3 år av total
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 11:20hur har du tränat Evely?
hur har du tränat Evely?
Quote from Bjarne Lewin on 7 March 2011, 11:34Du får hemskt gärna gå in i min träningsdagbok och titta hur jag tränar och har tränat 🙂
22 september 2006 är den första anteckningen från den sjukgymnastiksperioden. Tyvärr finns inte programmet kvar och inte så många av de första övningarna kommer ja
Du får hemskt gärna gå in i min träningsdagbok och titta hur jag tränar och har tränat 🙂
22 september 2006 är den första anteckningen från den sjukgymnastiksperioden. Tyvärr finns inte programmet kvar och inte så många av de första övningarna kommer ja
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 14:56Googla Trochanterit.
Googla Trochanterit.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 20:48Haft betydligt mildare smärta på det stället.
Det hjälpte för mig att ligga på sida och lyfta benet upprepade gånger för att bygga upp musklerna. Bygg båda sidor så inte ena blir starkare.
Haft betydligt mildare smärta på det stället.
Det hjälpte för mig att ligga på sida och lyfta benet upprepade gånger för att bygga upp musklerna. Bygg båda sidor så inte ena blir starkare.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 21:10Tack för hjälpen! Ska googla lite och försöka hitta lite övningar. Min massör har tidigare rekomenderat mig att gå till napratpat. Kanske ska pallra mig iväg dit nu...eller sjukgymnasten kanske. Men först kolla nätet!
Tack för hjälpen! Ska googla lite och försöka hitta lite övningar. Min massör har tidigare rekomenderat mig att gå till napratpat. Kanske ska pallra mig iväg dit nu...eller sjukgymnasten kanske. Men först kolla nätet!
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 21:22Jag fick ont i gluteus medius pga en låsning i bäckenet, det fixade "min naprapat" (älskar att använda det uttrycket! 🙂 ) på en behandling.
Fast det måste ju inte vara samma för dig, det kan lika gärna vara nbågot helt annat.
Jag fick ont i gluteus medius pga en låsning i bäckenet, det fixade "min naprapat" (älskar att använda det uttrycket! 🙂 ) på en behandling.
Fast det måste ju inte vara samma för dig, det kan lika gärna vara nbågot helt annat.
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 13:44Har haft ont på det ställe du beskriver, och i mitt fall var det också gluteus medius. Efter att ha kört musslan och andra övningar försvann det inte helt, men det kommer inte förrän efter en mil nu. Fortsätter med bålträning och jag tror det blir bättre
Har haft ont på det ställe du beskriver, och i mitt fall var det också gluteus medius. Efter att ha kört musslan och andra övningar försvann det inte helt, men det kommer inte förrän efter en mil nu. Fortsätter med bålträning och jag tror det blir bättre
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 13:46Ang Isabellah: Jag har alltså kollat 3 min på Sthlm marathon, och då såg det ut som jag sa, men jag vet inte om hon alltid gör så eller om det var jag som såg fel.
Ang Isabellah: Jag har alltså kollat 3 min på Sthlm marathon, och då såg det ut som jag sa, men jag vet inte om hon alltid gör så eller om det var jag som såg fel.