Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningoroad över mat efter löpning
You need to log in to create posts and topics.

Hej! Jag tränar löpning ofta men jag har ett problem. Det tar ett tag från spåret och hem, jag är hemma och klar ca 40-45 min efter träningen och då börjar jag fika. Jag är klar med att äta på ca 15 min. Alltså totalt en timma efter träningen. Jag vet att

Varför inte ha med dig något som du kan stoppa i dig direkt efter träningen? Exempelvis en banan, en proteinshake eller något annat.

Har ej en bil och senaste gången jag lämnade en rygga vid spåret stal någon den. Samma sak med min kompis

Ta det i en plastkasse istället, eller skaffa dig en löparryggsäck som du kan ha med dig på rundan.

Trist med stölden, men kan du inte ha nåt litet att äta i en ficka/plastpåse.

Hur tar du dig från spåret och hem? Om du springer hem kan du ju käka direkt efter träningen?

Jag tror definitivt att du kan bli av med en oro i livet genom att inte bry dig om tiden. 40-45 minuter är väl helt okej om du nu inte är elitaspirant.
Ibland får man acceptera vad som är praktiskt möjligt. Några minuter hit eller dit....

"Har ej en bil och senaste gången jag lämnade en rygga vid spåret stal någon den. Samma sak med min kompis"

Det är trist när folk stjäl ens kompisar.

Men allvarligt talat, du kanske bara kan lägga en banan någonstans i närheten av start/mål för rundan

"Tror ni att det spelar någon större roll att jag äter såhär? Blir det någon större skillnad än om jag skulle ätit inom typ..30 min?"

Nej, det blir nästan helt säkert ingen större skillnad. Däremot kan stress och oro göra att du spänner dig i onödan och

Rekommendationen att man skall äta så snart som möjligt inpå träning gäller för styrketräning. Den rekommendationen har ingenting med löpning att göra. Fakta: om du springer en mil, så har du förbränt två små potatisar. Ät det du kan, så ofta som möjligt,