Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningoroad över mat efter löpning
You need to log in to create posts and topics.

Om du joggar till och från det där spåret så kan du väl inkludera det i träningen och då är ju problemet löst!

Annars håller jag med Anders. Tiden efter spelar egentligen ingen roll. Själv äter jag före löpträningen men inte efter. Det går bra det också.

Om du springer en mil har du bränt mer kokt potatis än man orkar äta på en sittning, så Anders "fakta" stämmer inte.

Om TS väger 55 kg, så bränner hon ca 550 kcal på att springa en mil. Det motsvarar ca 650 g kokt potatis, vilket är ung 8-12 kokta potati

Magnus, glöm inte den ökade förbränningen som uppstår till följd av träningspasset 😀

Jo David, den glömmer jag eftersom den är relativt liten i sammanhanget.

Anders B kanske springer sina milar oändligt långsamt.

Då dominerar basalmetabolismen och han förbrukar oändligt med energi och behöver äta oändligt många små, kokta, potatisar. 😉

Jag kör med en gömd banan eller liknande på en sten, bakom ett träd eller liknande. Skulle någon sno bananen så är det väl ingen katastrof, det viktiga är ju egentligen att ha bananen de pass då du verkligen behöver energin för att inte börja må dåligt, e

Om du inte tränar varje dag eller skall träna ett pass till samma dag så lär det inte ha någon som helst betydelse om du äter efter 30min eller efter 1h 30min.

Fast om man lyssnar på vissa som jobbar på gym så verkar det som man skall falla död ner om m

Jo Jim, jag har inte kommit så långt med löpningsgrejen ännu. Bergssida upp, bergssida ner, 3,x mil, 3:08 tim. Du får gärna följa med någon gång.

Men herre gud grabbar...bananen ska man ha i tejtsen framtill...har ni inte hängt med i trådarna. Jag har aldrig hört det där med tiden efter träning å jag har nog aldrig följt det rådet heller. För mig handlar det om mellan två till fyra timmar innan jag