Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej
Vet inte vad jag gett mig in på, men jag har aldrig i hela mitt liv sprungit 10km, och nu ska jag´göra det om 13 dagar.
Snääällaaaaa. Lägg upp ett träningsprogram till mig för dessa 2v, den som är duktig på detta.
Mitt mål är inte att komma runt på

Du kan nog inte göra så mycket för att förbättra din fysiska status på 13 dagar. Men du kan ju förbättra din mentala genom att springa. Så att du vet hur det känns menar jag. Jag tror på att springa ungefär 5 km varannan dag, fram till loppet. Lite längre

Hej !

Ska själv springa Midnattsloppet utan större erfarenhet av 10 km- sträckor.

Vet inte om mina tips är till så mycket hjälp men försök springa ett par km åt gången och gå någon minut emellan. Sen någon vecka innan ge dig tusan på att ta dig runt mi

Som skrivet ovan kommer du inte hinna träna upp dig så mycket på 13 dagar. Men lite hinner du!

Vad du ska göra fram till dess beror på din nuvarande status. Hur ofta har du tränat löpning på sistone och hur långt har du sprungit varje gång ungefär? Hur

Börja med att kolla att du klarar maxtiden. Har för mig att den är 70 min i sista startgrupp.

Knappast att maxtiden skulle vara 70 min. På deras hemsida kan man läsa att förväntad löptid är 70+ för sista grupp som startar 22.30. Målet stänger kl 00:00. Så du har minst 90 min på dig att ta dig runt, beroende på när du startar!

Håll igång regelbund

Din tanke att ta dig runt utan att promenera tycker jag du ska släppa. Det är bitvis rejält backigt och väldigt många går en bit där. Du vinner inget på att förbjuda dig att gå en bit exempelvis upp till Sofia kyrka. Jag tycker du istället ska pinna på dä

Maxtiden för sista startgrupp avgörs av när repet dras på Fjällgatan och det betyder nog runt 70-75 min i sluttid för många.

När jag sprang Midnattsloppet 09 så hade jag aldrig sprungit en mil i sträck i hela mitt liv. Jag hade dessutom börjat springa över huvud taget i maj samma år så jag var kanske lika mycket nybörjare som trådskaparen.

Jag sprang hela vägen (ja, även upp t

Aha. Verkar ju väldigt ologiskt att ha en grupp för de som springer på 70+ om de sen inte får gå i mål någon av dem.

På hemsidan står följande (sista startgrupp startar 22:30):

5000m: Repet dras 23:17 (Strax efter Sofia Kyrka)
7150m: Repet dras 23:37 (K