Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Härliga människor. Tack alla:-)
Jag kommer att plocka lite av allas tips, men ungefär såhär:
Varannan dag kommer jag att springa tex 3,84km(enkel väg t jobb) ibland 5km, och därefter under denna helg 8km
Sen veckan efter, varannan dag 5km, men även ngn av

Ja alla sätt är bra utom dom dåliga Ulrika. 😀 Känns det bättre att springa hela tiden så ska du naturligtvis göra det. Hellre det som anledning än någon princip.

Stort lycka till - det är ett otroligt roligt lopp och glöm inte att njuta av publikmassorn

Jo, det är några hundra som faller på repet varje år och det är lite snikigt av arrangörerna att lura in de långsammaste löparna i sista startgruppen fast de vet att stan inte tillåter trafikavspärrningar efter midnatt.

Äta före loppet? Jag skulle kunna

Mitt tips angående mat är att äta som du brukar, såvida det är någorlunda nyttigt. Börja inte trixa med "superuppladdningar" dagen före om du aldrig testat det förr eftersom du inte vet hur du reagerar på nya kostvanor.

Ät bra mat och drick i lagom mäng

Det är ett kul lopp! Spring, njut och låt dig peppas och sporras av alla glada människor 😉
Starten är häftig, jag har sprungit med löpare från Tyskland och de hade inte varit med om nåt liknande.

Inte undra på att Midnattsloppet har exporterats!

Berät

En gammal visdom är att undvika experiment och överraskningar under själva loppet. Använd skor och kläder som du har sprungit i förr, ät som du brukar göra före vanlig träning.

(Det har hänt att mina nya "extra bra" strumpor har varit nedblodade efter n

Jättebra, Det börjar kännas bättre o bättre, o mindre nervöst. Har hört, precis som ni säger, att loppet är skitkul av flera andra.
Hursomhelst. Jag kommer att höra av mig efter loppet och berätta hur det gick.
Och det ni sa(skrev) kommer jag oxå ta ti

Kebab eller chorizo innan ett lopp! Örk vad äckligt!

Funkar bra både före och efter loppet.

Det är en dålig rekommendation med chorizo innan ett lopp. Det är inte snällt för magen. Men du kanske sitter och ger dig själv rekommendationer?