Quote from Guest on 15 December 2011, 21:32Någon som har erfarenhet av dem? Funderar på att skaffa för att i huvudsak använda på trainern. Mest för att skona knäna, men gör man det? Har googlat lite på det men inte lyckats få ett tydligt svar.
Någon som har erfarenhet av dem? Funderar på att skaffa för att i huvudsak använda på trainern. Mest för att skona knäna, men gör man det? Har googlat lite på det men inte lyckats få ett tydligt svar.
Quote from Funbeat user on 15 December 2011, 21:42Jag förstår inte varför man skulle göra det? Hur stor belastningen blir på knäna beror väl på vilken kraft du utvecklar där, inte hur den överförs till hjulet?
Jag förstår inte varför man skulle göra det? Hur stor belastningen blir på knäna beror väl på vilken kraft du utvecklar där, inte hur den överförs till hjulet?
Quote from Funbeat user on 15 December 2011, 21:47Det blir några % lägre belastning och ev. jämnare rundtramp.
Det blir några % lägre belastning och ev. jämnare rundtramp.
Quote from Funbeat user on 15 December 2011, 21:49Känns annars spontant som att det skulle bli svårt att få ett jämnt rundtramp, men jag har aldrig testat och har inte den blekaste aning, utan det är säkert som du säger.
Känns annars spontant som att det skulle bli svårt att få ett jämnt rundtramp, men jag har aldrig testat och har inte den blekaste aning, utan det är säkert som du säger.
Quote from Funbeat user on 15 December 2011, 21:55ROTOR Q-Rings er bedre for knærne dine. Fordi kraften som trengs for å komme gjennom dødpunktene er mindre, blir belastningen på kneleddet, muskelfestene og senene mindre. Sier de som har testet. Ikke hvet jeg....
ROTOR Q-Rings er bedre for knærne dine. Fordi kraften som trengs for å komme gjennom dødpunktene er mindre, blir belastningen på kneleddet, muskelfestene og senene mindre. Sier de som har testet. Ikke hvet jeg....
Quote from Funbeat user on 15 December 2011, 21:59,Noen uttalelser fra noen som hvet hva de snakker om, De selger ikke.
Rune Høydahl Team ETTO Høydahl
"Vi føler vi får mer power, spesielt når tråkkfrekvensen er lav, for eksempel i korte bratte kneiker."
"Tråkket føles rundere..."
"Q-Rings er veldig
,Noen uttalelser fra noen som hvet hva de snakker om, De selger ikke.
Rune Høydahl Team ETTO Høydahl
"Vi føler vi får mer power, spesielt når tråkkfrekvensen er lav, for eksempel i korte bratte kneiker."
"Tråkket føles rundere..."
"Q-Rings er veldig
Quote from Funbeat user on 15 December 2011, 22:12Satte ett par Q-rings på min tempohoj för några månader sedan och det tog bara några mil sen kändes det hur naturligt som helst. Jag tyckte det kändes som jag hittat hem, men sen har jag inte cyklat så många år och hade kanske inte det bästa rundtrampet.
Satte ett par Q-rings på min tempohoj för några månader sedan och det tog bara några mil sen kändes det hur naturligt som helst. Jag tyckte det kändes som jag hittat hem, men sen har jag inte cyklat så många år och hade kanske inte det bästa rundtrampet.
Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 09:33"men jag tror definitivt inte de är sämre i alla fall"
Det tror jag - de påstås vara tyngre och mindre styva än andra klingor i samma prisklass.
"men jag tror definitivt inte de är sämre i alla fall"
Det tror jag - de påstås vara tyngre och mindre styva än andra klingor i samma prisklass.
Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 09:42Skona knäna? Ja kanske. Men någon dokumenterad högre effekt har inte kunnats bevisas. Sen betyder rundtrampet mycket litet för effekten, det är i nedåtrörelsen som kraften skapas. Rundtramp är mer för kontroll på tex mtb/cx.
Skona knäna? Ja kanske. Men någon dokumenterad högre effekt har inte kunnats bevisas. Sen betyder rundtrampet mycket litet för effekten, det är i nedåtrörelsen som kraften skapas. Rundtramp är mer för kontroll på tex mtb/cx.
Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 13:55Har kört på shimano 105 Biospace sedan -88 och skaffade ny cykel i våras, kan inte påstå att jag ägnat en enda tanke på att jag nu har runda drev fram.
Å andra sidan så är det så mycket annat som skiljer cyklarna åt så det är många andra reflektioner som
Har kört på shimano 105 Biospace sedan -88 och skaffade ny cykel i våras, kan inte påstå att jag ägnat en enda tanke på att jag nu har runda drev fram.
Å andra sidan så är det så mycket annat som skiljer cyklarna åt så det är många andra reflektioner som