Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tack Ryan för kommentar om stabil axel & skulderblads muskler.

Anders och Mattias har rätt. är du anmälde till en kurs i sept hinner du inte lära kroppen fel teknik. iaf inte på en nivå som inte gå att rätta till.

jag har läste någonstans att det krävs 10,000ggr att göra något innan det sitter fast i kroppen.

sim

Det där med anklarna handlar mest om att jag inte vill släpa omkring på bromsar hela vägen om jag kan undvika det.

Det är naturligtvis avgörande vilken nivå du är på nu. Kan du inte simma crawl alls just nu vet jag inte riktigt hur det ska gå till att du ska lära dig det på intuition och massa "perkele" och kallsupar. Själv hade jag fått ägna många rara timmar och myc

Tack alla för svaren!

Kommer be en kollega om hjälp med grundtekniken (erfaren simmare) och börja så fort som möjligt med simmandet. Känns som det vettigaste att göra utifrån svaren.

Bra Fredrick!!

Var bor du?

@Thomas: Malmö

Ser ut som jag har tre kurser att välja på nu till hösten. Kockum Fritids, SK Rans eller Heleneholms IF Tri Teams. Svårt som bara den att bestämma sig för vilken kurs jag ska ta. Någon som kan komma med rekommendationer?

Tur att du inte bor i Kalmar. Här är alla höstens crawlkurser knökfulla.
Undrar varför... 😉

Hade du bott i stockholm så kunde du kommit till oss. Vi anordnar nybörjarsimning i vår förening för de som vill. Vi håller till på Lidingö.