Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 00:00Jag har hjälm men ingen hybrid utan en vanlig cykel.
Jag har hjälm men ingen hybrid utan en vanlig cykel.
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 00:12Det går bra det också. Jag har kört tre Vätternrundor på två- och treväxlade herrcyklar. Det tar bara lite längre tid.
Det går bra det också. Jag har kört tre Vätternrundor på två- och treväxlade herrcyklar. Det tar bara lite längre tid.
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 00:18Ja jag har tid i alla fall.
Ja jag har tid i alla fall.
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 00:46"Usch så ohygieniskt med trosa under."
¤Har sett samma uttryck i tidigare trådar.#Har sett den här meningen till o från, men förstår inte det sk.hatet mot underkläderna.
"#Menar, typ David/andra sk.cyklister=Trosa ,Kallingar skitjobbigt det blir skavså
"Usch så ohygieniskt med trosa under."
¤Har sett samma uttryck i tidigare trådar.#
Har sett den här meningen till o från, men förstår inte det sk.hatet mot underkläderna.
"#Menar, typ David/andra sk.cyklister=Trosa ,Kallingar skitjobbigt det blir skavså
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 01:20Det här med att inte ha underkläder under cykelbyxorna har jag osså svårt för att förstå.
Ohygieniskt? Förstår inte alls, för som det skrevs innan: "lika långt till tvättmaskinen"
Skavsår? Tja, jag får iaf skavsår om jag INTE har trosor under, fast det g
Det här med att inte ha underkläder under cykelbyxorna har jag osså svårt för att förstå.
Ohygieniskt? Förstår inte alls, för som det skrevs innan: "lika långt till tvättmaskinen"
Skavsår? Tja, jag får iaf skavsår om jag INTE har trosor under, fast det g
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 05:22Är det bättre att köpa en passande cykelbyxa, eller tror ni att det är ett skämt?
Vi kan hoppas att det regnar i så fall.
Är det bättre att köpa en passande cykelbyxa, eller tror ni att det är ett skämt?
Vi kan hoppas att det regnar i så fall.
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 05:54Min fru ville inte köpa idén att man _inte_ skulle ha trosor på sig tillsammans med cykelbyxor.
Vi cyklade iväg. Vi skulle vara ut i 3 veckor. Efter första dagen hade hon skavsår längs troskanten. Efter andra och tredje dag kunde vi prata om köttsår, int
Min fru ville inte köpa idén att man _inte_ skulle ha trosor på sig tillsammans med cykelbyxor.
Vi cyklade iväg. Vi skulle vara ut i 3 veckor. Efter första dagen hade hon skavsår längs troskanten. Efter andra och tredje dag kunde vi prata om köttsår, int
Quote from Rasmus Olsson on 15 May 2011, 06:09Vad jag menar med hygien är att paddingen i cykelbyxan är till för att hålla rumpan ren och torr från svett, salter och andra avlagringar. Har du istället en trosa eller kalsong i vägen, suger de istället upp salter mm som då ligger direkt mot huden. Då f
Vad jag menar med hygien är att paddingen i cykelbyxan är till för att hålla rumpan ren och torr från svett, salter och andra avlagringar. Har du istället en trosa eller kalsong i vägen, suger de istället upp salter mm som då ligger direkt mot huden. Då f
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 15:34Okej, det där med att sadeln är skönare på en racer låter ju lockande för ärligt så skulle min sadel gärna få vara skönare, trots cykelbyxa utan trosa... Men annars är jag än så länge mycket nöjd med min cykel. Är inte van vid farten som jag kommer upp ä
Okej, det där med att sadeln är skönare på en racer låter ju lockande för ärligt så skulle min sadel gärna få vara skönare, trots cykelbyxa utan trosa... Men annars är jag än så länge mycket nöjd med min cykel. Är inte van vid farten som jag kommer upp ä
Quote from Rasmus Olsson on 16 May 2011, 15:36Mina erfarenheter är att ju hårdare sadel, desto skönare Egendomligt. Kan ju bero på att då sitter du på sittknölarna, som tar upp din kroppsvikt. har du för mjuk sadel, sjunker du ned och belastar mjukdelarna istället.
Mina erfarenheter är att ju hårdare sadel, desto skönare Egendomligt. Kan ju bero på att då sitter du på sittknölarna, som tar upp din kroppsvikt. har du för mjuk sadel, sjunker du ned och belastar mjukdelarna istället.