Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPå rätt plats?
You need to log in to create posts and topics.

Det konstiga är att folk&fä klagar över att de får skavsår och bölder när de ändå inte vill förstå.
Ni får som vanligt göra precis som ni vill, men gnäll inte sedan.

Tvättargumentet är ganska kul. Återanvänder du kalsongerna utan att tvätta dem mellan cykelturerna alltså? Annars kan jag tipsa om att det inte är svårare att tvätta cykelbraxer än att tvätta kallingar 😉

Fy fan vad det är äckligt å ligga bakom nån som inte har rena cykelkläder. Det stinker. Så tvätta era byxor efter varje tur, lortgrisar.

Nu tvättar jag alltså mina cykelbyxor, men jag tvättar dem inte som jag tvättar trosor, de jag använder för dagligt bruk kör jag i 80-tvätt och minst 60 annars ( med vissa rätt enstaka undantag) jag har aldrig testat att köra cykelbyxorna i 80, men det k

Håller med Bruse, syntetkläder suger åt sig alla olukter man kan tänka sig..

Om man nu inte har egen tvättmaskin, så man kan tvätta sina träningskläder efter varje pass så kan man ju tvätta sig precis innan man sätter sig på cykeln. Kläder blir fortfara

Skavsår är just anledningen till att jag HAR trosor under cykelbyxorna. Ni som förespråkar att man inte ska ha det, kan ni tala om för mig varför jag får skavsår just när jag inte har något under?

äh har ni aldrig gjort lumpen....en sommar cyklade jag Korsika runt i samma byxor under vecka...ok...jag sköljde dem i vatten..

Byxorna är designade för att man skall vara tros/kalsonglös..

Varför inte köpa ett par cykelbyxor som passar? Det brukar jag göra.

Okej, visst börjar dom bli lite stora men tror inte att det hjälper för hade samma problem när dom passade perfekt. Det kanske är fel modell till mig eller?

(hade gärna skippat trosorna om jag inte hade fått skav)