Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPacklista (brutto) Vättern
You need to log in to create posts and topics.

Ja det låter som en bra nybörjar teori. Finns ju följebilar ha ha

ha med dig det du har när du kör dina träningsrundor! det räcker fint. kanske lite extra energi bara.

Se till att ha kört i alla väder: ösregn, svinkallt, jättevarmt, blåsigt etc. och alla tidpunkter: morgon, dag, kväll och natt. Då har du koll på vad du ska för kläder och utrustning.

Mycket kommentarer om en liten packlista. Några reflektioner:
1 Det är en lista över saker som man kanske vill ta med sig till Motala. Många struntar i massor av sakerna men det är i så fall bättre att det är ett aktivt beslut och inte av glömska.
2 I Mot

Glöm inte packlistan --- för hemvägen 😉

Bump

Hej
Har en liten fundering. Det är mitt första cykellopp å har en liten fundering. Jag har både korta cykelbyxor och långa. E det bäst att åka med korta byxkor och överdragsbyxor på natten eller e det bäst att ha långa byxor hela loppet??

Förra året så körde jag med korta cykelbyxor och benvärmare och det är vad jag kommer ha i år också. Benen fryser man sällan om, men knän är bra att skydda mot kylan.

Ja knäskydd har jag funderat på om det är en bra investering? eller är de bara jobbiga?

Efter att jag tog på mig dem så åkte de inte av förrän i mål 25 mil senare 😀
Jag tryckte bara ner dem till fötterna och där fick de sitta.

Packlistan:
Eltape kan vara bra att ha om man behöver tejpa fast något på ramen, t.ex. extraslang/däck