Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPacklista (brutto) Vättern
You need to log in to create posts and topics.

😀 hm räknas det inte som flaxiga kläder då? 😉
Låter smart iaf.

Lingling. Knävärmare och knäskydd är inte samma sak. Värmarna är heller inte flaxiga.

Håller med om att ben eller knävärmare till kortbyxor är bäst samt armvärmare till kortärmad tröja är bäst. En vindväst eller tunn regnjacka utöver det är allt man behö

Knäskydd som i skydd mot kyla tänkte jag på ... (H) och att om ngt som ska sitta runt knäna sitter runt fotlederna så lär de kunna flaxa iaf liiite, beror ju på hur elastiska de är förstås . ...
men såna där lösa ben till kortbyxorna? går de att dra av oc

Knävärmare som i "värmer mot kyla"
Lär nog inte flaxa så mycket runt fotleden eftersom de är elastiska. Men de torde bli rätt bylsiga ändå.

Jo knävärmarna går att dra på över skorna. Även benvärmare men de brukar ha ett litet blixtlås längst ned. I en ne

jo jag har testat att fastna med ett skosnöre, det var inte så kul, och jag minns för läääänge seedan, när man hade flaxiga byxor och INGEN hade tänkt på cykelklämmor sedan 2a vk, tråkigheter med byxben och annat som åkte in i kedjor och vad de nu kunde h

jag startade i kortbyxor förra året och det va inga problem, men det va rätt varmt på natten till lördag (startade tre). Jag har tyvärr inte lösa ben, så det kanske jag får innförskaffa i motala. har överdragsbyxor men det tar ju mer plats än lösa.

Förra året bjöd på kanonväder.
De flesta VR jag har kört har sett tempen sjunka ner mot 6 grader vid 5-6tiden på morgonen.
Har för mig att om man är vid Jönköping just då att det är som kallast.

Förra året var det precis som nån skrev oerhört varmt och gott öven mitt i natten, men två år tidigare var det fyra plusgrader och ösregn när jag startade.
Mitt tips är därför – följa väderprognoserna under veckan och klura på vad som behövs.

Och ta med allt ni har till Motala.

Typ