Quote from Funbeat user on 2 November 2012, 11:13Mikael: Mössa under.. eh.. ridhjälmen som lampan ska sitta på?
Huvudet kommer inte att känna av lampan alls faktiskt, utom tyngdmässigt då.
Det jag undrar är om den där funkar att sätta på en ridhjälm som inte har de där behändiga lufthålen som cykelhjälm
Mikael: Mössa under.. eh.. ridhjälmen som lampan ska sitta på?
Huvudet kommer inte att känna av lampan alls faktiskt, utom tyngdmässigt då.
Det jag undrar är om den där funkar att sätta på en ridhjälm som inte har de där behändiga lufthålen som cykelhjälm
Quote from Funbeat user on 2 November 2012, 11:17Det jag menade var att den huvudsele man får med trycker mot pannan om man spänner den tillräcklig för att inte hela paketet ska ramla av huvudet i obanad terräng. Fästet till min MTB hjälm funkar fint, men antar att en ridhjälm inte har samma lufthål, bo
Det jag menade var att den huvudsele man får med trycker mot pannan om man spänner den tillräcklig för att inte hela paketet ska ramla av huvudet i obanad terräng. Fästet till min MTB hjälm funkar fint, men antar att en ridhjälm inte har samma lufthål, bo
Quote from Funbeat user on 2 November 2012, 11:44Det finns ridhjälmar som ser ut som cykelhjälmar. På dem bör det gå att sätta fast lampan på samma sätt som på en cykelhjälm. Min ridhjälm ser ut som en ridhjälm dvs har skärm, sammet och inga lämpliga lufthål. Jag har ridit med en liten billig lampa med
Det finns ridhjälmar som ser ut som cykelhjälmar. På dem bör det gå att sätta fast lampan på samma sätt som på en cykelhjälm. Min ridhjälm ser ut som en ridhjälm dvs har skärm, sammet och inga lämpliga lufthål. Jag har ridit med en liten billig lampa med
Quote from Funbeat user on 2 November 2012, 11:51http://www.ebay.com/itm/SSC-P7-1200-Lum-LED-Bicycle-bike-Head-Light-Lamp-Torch-/170513862328?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27b36b0eb8
14 dollar + 25 dollar i frakt = 39 dollar
Kostar alltså under 300 kr med frakt.
Den här lampan, fast 900 lumen, har j
14 dollar + 25 dollar i frakt = 39 dollar
Kostar alltså under 300 kr med frakt.
Den här lampan, fast 900 lumen, har j
Quote from Funbeat user on 2 November 2012, 12:14Totteman, hur är batteritiden? Vill ha något som pallar för minst 3-4 timmar, helst mer, ute i kyla när jag kör långpass på skidor
Totteman, hur är batteritiden? Vill ha något som pallar för minst 3-4 timmar, helst mer, ute i kyla när jag kör långpass på skidor
Quote from Funbeat user on 2 November 2012, 12:25@Anders. Lampan har två lägen för ljus: max, och halv effekt. Jag har faktiskt inte testat hur länge batteriet håller. När jag vet att jag ska vara ute mer än 2 timmar så snålar jag på hel effekt, och kör på halv där det är möjligt.
Jag har i alla fall i
@Anders. Lampan har två lägen för ljus: max, och halv effekt. Jag har faktiskt inte testat hur länge batteriet håller. När jag vet att jag ska vara ute mer än 2 timmar så snålar jag på hel effekt, och kör på halv där det är möjligt.
Jag har i alla fall i
Quote from Funbeat user on 2 November 2012, 12:57Jag har en
http://www.xxl.se/vildmarksliv/fick-och-pannlampor/mj-886h-headlamp-1000lm-1083479
som är som 808-lampan fast nu tänkt för löpning. Kommer alltså med headband.
Dock ganska prisig för 1300:-
Jag har en
http://www.xxl.se/vildmarksliv/fick-och-pannlampor/mj-886h-headlamp-1000lm-1083479
som är som 808-lampan fast nu tänkt för löpning. Kommer alltså med headband.
Dock ganska prisig för 1300:-
Quote from Funbeat user on 2 November 2012, 13:29@Peter. 1000 kr mer än motsvarande lumen på ebay. Bra huvuställning dock. Fast en sådan kan man shoppa på xxl.
@Peter. 1000 kr mer än motsvarande lumen på ebay. Bra huvuställning dock. Fast en sådan kan man shoppa på xxl.
Quote from Funbeat user on 2 November 2012, 16:43Tack för länken Totteman, köpte en på studs,
Man får väl som vanligt lägga på lite pengar ifall varan fastnar hos tullen, eller gör inte denna vara det?
Tack för länken Totteman, köpte en på studs,
Man får väl som vanligt lägga på lite pengar ifall varan fastnar hos tullen, eller gör inte denna vara det?
Quote from Funbeat user on 2 November 2012, 17:12Är det bara lumen som avgör hur man upplever belysningen dvs hur långt ljuset når framåt resp. åt sidorna? Eller påverkar lampans utformning det också? I starten på tråden undrade jag vilka skillnader det blir om det är halogen, LED eller xenonlampor. Jag
Är det bara lumen som avgör hur man upplever belysningen dvs hur långt ljuset når framåt resp. åt sidorna? Eller påverkar lampans utformning det också? I starten på tråden undrade jag vilka skillnader det blir om det är halogen, LED eller xenonlampor. Jag