Quote from Funbeat user on 2 November 2012, 17:44Bara så alla vet så är den SSC-P7 lampan god för ca: 500 lumen och inte 1200 som försäljare gärna vill påstå. Men mycket ljus för pengarna är det i alla fall..
En riktig Magicshine (originalet av denna typ av lampor) MJ-808 med XM-L diod istället för de
Bara så alla vet så är den SSC-P7 lampan god för ca: 500 lumen och inte 1200 som försäljare gärna vill påstå. Men mycket ljus för pengarna är det i alla fall..
En riktig Magicshine (originalet av denna typ av lampor) MJ-808 med XM-L diod istället för de
Quote from Funbeat user on 2 November 2012, 18:54@Maria Maria,
Lumen (lm) anger hur mycket ljus som källan avger.
Om du till exempel köper belysning hem, typ GU10 och såna lampor så anger dom ibland istället Candela (cd), vilket är hur mycket ljus som avges i en viss riktning.
Det här gör det ju lit
@Maria Maria,
Lumen (lm) anger hur mycket ljus som källan avger.
Om du till exempel köper belysning hem, typ GU10 och såna lampor så anger dom ibland istället Candela (cd), vilket är hur mycket ljus som avges i en viss riktning.
Det här gör det ju lit
Quote from Funbeat user on 3 November 2012, 08:15Tack till alla som har skrivit i tråden! Jag har både blivit mindre och mera förvirrad. Jag ska ge mig iväg till lämplig butik i nästa vecka för att titta på och testa olika lampor. Det är viktigare för mig att det blir en lampa som passar bra för ändamål
Tack till alla som har skrivit i tråden! Jag har både blivit mindre och mera förvirrad. Jag ska ge mig iväg till lämplig butik i nästa vecka för att titta på och testa olika lampor. Det är viktigare för mig att det blir en lampa som passar bra för ändamål
Quote from Funbeat user on 3 November 2012, 09:41När jag i "tidernas begynnelse" (2006) letade pannlampa så köpte jag en vad jag trodde riktigt bra Silvalampa på Claes Olson. Blev besviken men det var inga problem att lämna tillbaks den.
Samma med ficklampa. På Stadium hade de en bra lampa som det sto
När jag i "tidernas begynnelse" (2006) letade pannlampa så köpte jag en vad jag trodde riktigt bra Silvalampa på Claes Olson. Blev besviken men det var inga problem att lämna tillbaks den.
Samma med ficklampa. På Stadium hade de en bra lampa som det sto