Quote from Funbeat user on 26 September 2011, 16:27Tjejvasan är bara 30 km. Fånighetsstämpeln uppstår väl när det görs lightversioner av tävlingar för "det svagare könet".
Tjejvasan är bara 30 km. Fånighetsstämpeln uppstår väl när det görs lightversioner av tävlingar för "det svagare könet".
Quote from Funbeat user on 26 September 2011, 17:23Visst spelar det in, men jag undrar om damvasaloppet, om vi nu säger att det gick på lördagen före Vasaloppet, eller på Tjejvasans nuvarande dag, heller skulle få så mycket uppmärksamhet?
De damer som tävlar i Tjejvasan tävlar såvitt jag förstår i högst
Visst spelar det in, men jag undrar om damvasaloppet, om vi nu säger att det gick på lördagen före Vasaloppet, eller på Tjejvasans nuvarande dag, heller skulle få så mycket uppmärksamhet?
De damer som tävlar i Tjejvasan tävlar såvitt jag förstår i högst
Quote from Funbeat user on 26 September 2011, 21:46Själv kan jag tänka mig att åka GrabbVasan som går från Sälen till Mora, och sedan tillbaka till Sälen på natten. Hoppas de fixar till en sådan.
Själv kan jag tänka mig att åka GrabbVasan som går från Sälen till Mora, och sedan tillbaka till Sälen på natten. Hoppas de fixar till en sådan.
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 09:06Tror det kan bli ett funktionärsproblem där! 😀
Tror det kan bli ett funktionärsproblem där! 😀
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 10:49Jasså? De kan väl gömma en termos blåbärssoppa bakom något träd ungefär halvvägs på väg tillbaka. Vi ultralöpare är inte bortskämda med support utefter banan.
Jasså? De kan väl gömma en termos blåbärssoppa bakom något träd ungefär halvvägs på väg tillbaka. Vi ultralöpare är inte bortskämda med support utefter banan.
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 10:55Den som kommer först får termosen?
Den som kommer först får termosen?
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 10:59Mja, vi är väl inte mer än 7-8 galningar som skulle ge sig på en sådan tävling så en stor scout-termos borde räcka till alla.
Mja, vi är väl inte mer än 7-8 galningar som skulle ge sig på en sådan tävling så en stor scout-termos borde räcka till alla.
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 12:02Det blir ganska mycket uppför på vägen tillbaka :-).
Det blir ganska mycket uppför på vägen tillbaka :-).
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 12:36...och en hyfsad nedförsbacke ner mot vägen i Berga.
...och en hyfsad nedförsbacke ner mot vägen i Berga.
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 12:45Även om man numera reviderat sägnen om att gamle Vasa klarade av att åka från Mora till Sälen på björklaggar så ska väl jag klara det på dagens utrustning, uppförsbackar till trots.
Även om man numera reviderat sägnen om att gamle Vasa klarade av att åka från Mora till Sälen på björklaggar så ska väl jag klara det på dagens utrustning, uppförsbackar till trots.