Quote from Susan Hartley on 5 October 2011, 13:29Magnus: Jag tolkade dig nog fel. 🙂 Jag uppfattade dig som att du svarade ju på ett inlägg om hur man kommer att göra "i framtiden" och att du så svarade "i några lopp ...". Förstår nu att du menade att man redan idag skickar iväg dameliten först och att
Magnus: Jag tolkade dig nog fel. 🙂 Jag uppfattade dig som att du svarade ju på ett inlägg om hur man kommer att göra "i framtiden" och att du så svarade "i några lopp ...". Förstår nu att du menade att man redan idag skickar iväg dameliten först och att
Quote from Susan Hartley on 5 October 2011, 13:42Blir det så är jag helt enig med de nya reglerna. Det låter ju rätt och rimligt. Det jag dock funderar på är vad som kommer att gälla för sättadet av europarekord och nationella rekord med de nya reglerna (och då inte enbart för kvinnor utan även för män)
Blir det så är jag helt enig med de nya reglerna. Det låter ju rätt och rimligt. Det jag dock funderar på är vad som kommer att gälla för sättadet av europarekord och nationella rekord med de nya reglerna (och då inte enbart för kvinnor utan även för män)
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 13:44Som Lars skrev, japanerna tar efter för sina nationsrekord.
Som Lars skrev, japanerna tar efter för sina nationsrekord.
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 14:16Det är väl svårt att se att nationella förbund inte rättar in sig i ledet. Gör de inte det skulle följden kunna bli nationella rekord som är bättre än de internationella.
Det är väl svårt att se att nationella förbund inte rättar in sig i ledet. Gör de inte det skulle följden kunna bli nationella rekord som är bättre än de internationella.
Quote from Susan Hartley on 5 October 2011, 14:26Fast det är inte riktigt det jag menar. Om poängen är att damrekord inte kan sättas i blandade lopp är för att rekordsättande kvinnor då gör det i kraft av att de använder manliga (eller andra) löpare som hare, så är andemeningen i regeländringen att man
Fast det är inte riktigt det jag menar. Om poängen är att damrekord inte kan sättas i blandade lopp är för att rekordsättande kvinnor då gör det i kraft av att de använder manliga (eller andra) löpare som hare, så är andemeningen i regeländringen att man
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 14:38Man har aldrig behövt vinna ett lopp för att sätta nationsrekord. Inte ens om man är man. 😉 För att sätta världsrekord måste man det. Men hitintills inte kvinna. Det är den skillnaden som nu försvinner.
Man har aldrig behövt vinna ett lopp för att sätta nationsrekord. Inte ens om man är man. 😉 För att sätta världsrekord måste man det. Men hitintills inte kvinna. Det är den skillnaden som nu försvinner.
Quote from Susan Hartley on 5 October 2011, 14:49Fast varför då ändra reglerna för nationella rekord (när det kommer till kvinnor)?
Red. Enklast vore väl av IAAF att säga att regeln enbart gäller världsrekord.
Fast varför då ändra reglerna för nationella rekord (när det kommer till kvinnor)?
Red. Enklast vore väl av IAAF att säga att regeln enbart gäller världsrekord.
Quote from Susan Hartley on 5 October 2011, 14:54Svaret på min fråga blir naturligtvis det som Mikael säger ovan, att nationella rekord kan komma att bli snabbare än världsrekord ...
Svaret på min fråga blir naturligtvis det som Mikael säger ovan, att nationella rekord kan komma att bli snabbare än världsrekord ...
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 14:56Ja, det är något man kan ligga sömnlös över.
Ja, det är något man kan ligga sömnlös över.
Quote from Susan Hartley on 5 October 2011, 15:08Inte ska du väl behöva göra det David. Det finns hjälp att få. 🙂
Inte ska du väl behöva göra det David. Det finns hjälp att få. 🙂