Quote from Funbeat user on 7 October 2011, 12:01En annan skillnad är att en kvinnlig hare som drar ända in till mål kommer att vara ganska sugen på att knipa första plats ;). En manlig hare deltar inte i samma tävling.
En annan skillnad är att en kvinnlig hare som drar ända in till mål kommer att vara ganska sugen på att knipa första plats ;). En manlig hare deltar inte i samma tävling.
Quote from Funbeat user on 7 October 2011, 12:23Ja det jag börjar fundera på är användning av andra sorters harar. T ex springa efter en hund eller en häst? Eller en löprobot, eller en cykel? En man är en människa också men frågan om olika förutsättningar fysiologiskt finns där ...
Förutsättningarna ä
Ja det jag börjar fundera på är användning av andra sorters harar. T ex springa efter en hund eller en häst? Eller en löprobot, eller en cykel? En man är en människa också men frågan om olika förutsättningar fysiologiskt finns där ...
Förutsättningarna ä
Quote from Elias Engqvist on 7 October 2011, 13:48Ska det vara så svårt att förstå?
Om en man dras fram av en annan man spelar ingen roll för dom tävlar ju i samma klass...
Om en kvinna dras fram av en snabbare man så tar hon hjälp av en person som inte tävlar i samma klass som hon!
(Dessutom borde ju
Ska det vara så svårt att förstå?
Om en man dras fram av en annan man spelar ingen roll för dom tävlar ju i samma klass...
Om en kvinna dras fram av en snabbare man så tar hon hjälp av en person som inte tävlar i samma klass som hon!
(Dessutom borde ju
Quote from Funbeat user on 7 October 2011, 13:53Hur fungerar det med slädhundarna i slädhundstävlingar? Vinner hundarna eller hundföraren?
Hur fungerar det med slädhundarna i slädhundstävlingar? Vinner hundarna eller hundföraren?
Quote from Funbeat user on 7 October 2011, 14:08Ekipaget vinner. Jag tror alla ska vara över linjen eller fronten på pulkan/släden?
Ekipaget vinner. Jag tror alla ska vara över linjen eller fronten på pulkan/släden?
Quote from Funbeat user on 7 October 2011, 14:11Christer:
Jag tror att det är du som inte förstår vår poäng.
Det jag vänder mig mot är att det finns harar öht. Löpning borde vara en individuell prestation.
Christer:
Jag tror att det är du som inte förstår vår poäng.
Det jag vänder mig mot är att det finns harar öht. Löpning borde vara en individuell prestation.
Quote from Funbeat user on 7 October 2011, 14:13Hur ska "ni" kunna bevisa att någon är hare i ett lopp med gemensam start?
Hur ska "ni" kunna bevisa att någon är hare i ett lopp med gemensam start?
Quote from Funbeat user on 7 October 2011, 14:29Beslutet är inte fattat utifrån hare eller inte hare (en annan debatt där man kan ha olika åsikter). Beslutet handlar om damrekord: En kvinna kan inte slå ett världsrekord om det finns män med i tävlingen, PUNKT. Som man ser är det också på väg att påverk
Beslutet är inte fattat utifrån hare eller inte hare (en annan debatt där man kan ha olika åsikter). Beslutet handlar om damrekord: En kvinna kan inte slå ett världsrekord om det finns män med i tävlingen, PUNKT. Som man ser är det också på väg att påverk
Quote from Funbeat user on 7 October 2011, 14:44David:
Det behöver vi inte. Vi har en diskussion, vi skriver inget utkast på en motion till IAF. (som jag tror förbundet förkortas)
David:
Det behöver vi inte. Vi har en diskussion, vi skriver inget utkast på en motion till IAF. (som jag tror förbundet förkortas)
Quote from Funbeat user on 7 October 2011, 15:13Det handlar inte om det finns snabbare löpare i fältet, utan om könet på löparna. Har man nu en gång beslutat att kvinnorna skall få ha en egen klass med egna rekord och männen sina rekord (eller kan en kvinna ha det manliga världsrekordet i löpning, jag
Det handlar inte om det finns snabbare löpare i fältet, utan om könet på löparna. Har man nu en gång beslutat att kvinnorna skall få ha en egen klass med egna rekord och männen sina rekord (eller kan en kvinna ha det manliga världsrekordet i löpning, jag