Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Fast tar du draghjälp av John Blund kapar vi av en ordentlig bit av sömnkvoten.

En kuriosa detalj.
Den snabbaste tiden på 10 km landsvägslöpning på damsidan innehavs av Sara Wedlund (31.53 Hässelbyloppet 1996) men svenskt rekord innehavs av Isabella Andersson på tiden 32.24 Bornholm 2009 för "rekord" definierades inte förrän 2006 fö

Det är ju lite intressant att det är OK för män att ha män som hare (ex.vis den pluton av löpare som drog fram senaste mara-rekordet) medan kvinnor numera måste ha kvinnliga harar.
"Fusk som fusk" kan jag tycka.

Varför är det fusk? Personer får ha andra personer av samma kön som hare. Det är ju olika klasser! Olika *-rekord!

Edit: Jag tror du är väldigt inne i tänket att mannen är normen?

Nej, jag tycker bara det är lite tråkigt att man använder harar. Oavsett kön.

Men damerna får ha kvinnliga harar!

Så kallade Bunnies
BILD:http://www.gambling-weblog.com/wp-content/uploads/playbunniesvbeckham.jpg

Det är fortfarande obegripligt varför man skiljer på manliga och kvinnliga harar. Vad är skillnaden om en man dras fram av en snabbare man eller om en kvinna dras fram av en snabbare man? Är inte det könsdiskriminering - åt bägge hållen - vet jag inte vad

Klart det är könsdiskriminering, liksom att göra en dam- och en herrklass i tävlingen, och registrera olika segrare och rekord.

Skillnaden mellan en manlig och en kvinnlig hare, är att en manlig hare kan dra en kvinnlig tävlande ända till mållinjen, men en kvinnlig hare orkar (sannolikt) inte hela distansen.

Redigering: Under förutsättning att det kvinnliga loppet går i mycket hö