Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

"Enlig dessa regler skulle Paula Radcliffe fortfarande ha världsbästa på 2.15.25 och världsrekordet på 2.17.42"

Ähm..., är det inte precis så det är?

Och queer-diskussionen, eller snarare exakt vad som gör en person till kvinna respektive man, lever i a

Ja, jag har ibland undrat om pacers verkligen har en positiv inverkan på 5000 och 10000 meter på bana? En erfaren löpare borde egentligen vara bättre på att farthålla sig själv utifrån dagsform och med hjälp av varvtiderna.

Om vi bortser från psykologiska faktorer så måste ju ändå en pacer ge ett visst vindskydd. Enligt studien som Lars länkar till så är tiden på 5 km med "pacer in front" 17,5 sekunder snabbare än medelvärdet av sololöpningarna.
17,5 sekunder gånger 8,44 ge

Frågan är väl var man behöver haren?
Dels längden på loppen, dels i början eller slutet? Och det lär väl också bero på löpare? Jag skulle snarare behöva en i början så att jag inte springer för fort när alla drar iväg, andra behöver en som skyddar mot vi

"Paula Radcliffe, who has been controversially stripped of her 2003 marathon world record on the grounds that she was aided by two male pacemakers, will call for her historic mark to be reinstated when she holds talks on Thursday with Lamine Diack, the pr

Även skribenter på friidrott.se (Julin?) vill ge sig in i debatten. "Grov könsdiskriminering!"

http://www.friidrott.se/nyheter/statanalys/2011/roadrecords11.aspx

Fast jag säger bara en sak: Bevare mig för att sitta och granska lopp och avgöra om någon använt harar eller inte på rätt eller fel sätt ... Oavsett hur just Paula sprang i just det loppet ...
Samtidigt kan man ju säga att man upphävt diskriminering mot m

Radcliffe "Bogserades" inte, enligt videon, påstår ALJ. Tyvärr tycks vårt allvetande orakel fara med osanning...
Hittar en vettig video på youtube http://www.youtube.com/watch?v=7_azxYbwGhY
Här ser man tydligt att en snubbe springer snett framför henne,

2. Kvinnorna startade innan männen (förutom farthållarna).

Eftersom ALJ representerar SFIF får man konstatera att Svenska friidrottsförbundet stödjer Paula Radcliffes överklagan och kanske också har fått förhandsbesked om att regeländringen dras tillbaka. Paula träffade Lamine Diack (internationella friidrottsför