Quote from Guest on 6 April 2009, 11:25Hej!
Jag va o hamtade min forsta roadbike igar pa lan i en vecka. Jag har ju clip on skor o kande mig ratt sa redo at ttesta. Men precis innan jag akte sa tjejen till mig att jag maste kopa pedaler o klossarna till skorna..... men det sitter redan peda
Hej!
Jag va o hamtade min forsta roadbike igar pa lan i en vecka. Jag har ju clip on skor o kande mig ratt sa redo at ttesta. Men precis innan jag akte sa tjejen till mig att jag maste kopa pedaler o klossarna till skorna..... men det sitter redan peda
Quote from Funbeat user on 6 April 2009, 11:35Steg ett är väl att kolla om de skor du har passar på pedalerna. Annars får du nog ta med cykeln till affären, det finns ett antal olika typer av klossar att välja mellan.
Det går säkert att trampa även utan rätt klossar, men det kanske inte blir så bekv
Steg ett är väl att kolla om de skor du har passar på pedalerna. Annars får du nog ta med cykeln till affären, det finns ett antal olika typer av klossar att välja mellan.
Det går säkert att trampa även utan rätt klossar, men det kanske inte blir så bekv
Quote from Funbeat user on 6 April 2009, 11:35Det finns en massa olika system med klossar och motsvarande pedaler...
Grundregeln är iaf att klossen passar till en typ av pedal. (Och att klossen passar på en visst typ av infästning i skon)
Vanligaste på räser är SPD-SL:
BILD:http://media.rei.com/med
Det finns en massa olika system med klossar och motsvarande pedaler...
Grundregeln är iaf att klossen passar till en typ av pedal. (Och att klossen passar på en visst typ av infästning i skon)
Vanligaste på räser är SPD-SL:
BILD:http://media.rei.com/med
Quote from Funbeat user on 6 April 2009, 11:54Wow tack! Far nog ta med cykeln till affaren.... skrutt oxa... ha ha ha. Om man inte bara kan skruva av pedalen o ta med..... Hmm....
Wow tack! Far nog ta med cykeln till affaren.... skrutt oxa... ha ha ha. Om man inte bara kan skruva av pedalen o ta med..... Hmm....
Quote from Funbeat user on 6 April 2009, 12:03Du lossar pedalen inifrån med insexnyckel. Kan vara lite knepigt om de är ditsatta med för mycket kraft. Det finns tunna fasta nycklar att köpa som är anpassade för ändamålet. Kolla med affären så ska du nog få bra hjälp, ta med dina skor så du får rätt k
Du lossar pedalen inifrån med insexnyckel. Kan vara lite knepigt om de är ditsatta med för mycket kraft. Det finns tunna fasta nycklar att köpa som är anpassade för ändamålet. Kolla med affären så ska du nog få bra hjälp, ta med dina skor så du får rätt k
Quote from Funbeat user on 6 April 2009, 12:11LOOK är inte så små på racersidan.
Time och Speedplay har sin marknadsandel bland de som gillar sina knän.
LOOK är inte så små på racersidan.
Time och Speedplay har sin marknadsandel bland de som gillar sina knän.
Quote from Funbeat user on 6 April 2009, 12:42Time är värda mycket pengar och till och med kramar.
Time är värda mycket pengar och till och med kramar.
Quote from Funbeat user on 6 April 2009, 12:54Jag vet att LOOK inte är små, SL i SPD-SL står väl för system-look?
Men för en nybörjare kändes det som överkurs...SPD-SL är väl det vanliga om man inte går till en mer renodlad räsercykelaffär eller explicit ber om nått annat?
Jag vet att LOOK inte är små, SL i SPD-SL står väl för system-look?
Men för en nybörjare kändes det som överkurs...
SPD-SL är väl det vanliga om man inte går till en mer renodlad räsercykelaffär eller explicit ber om nått annat?
Quote from j sollerman on 6 April 2009, 13:28jag skulle inte säga att spd-sl är de självklara valet.
jag skulle inte säga att spd-sl är de självklara valet.
Quote from Funbeat user on 6 April 2009, 13:30Och som sagt ta med skorna, alla skor passar inte för alla typer av trampor
Och som sagt ta med skorna, alla skor passar inte för alla typer av trampor