Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 15:58Nej, men ungefär lika impopulärt: uran-prospektering.
Nej, men ungefär lika impopulärt: uran-prospektering.
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 18:21Det är längre söderut David, Sundsvall
Det är längre söderut David, Sundsvall
Quote from ellen olsson on 8 April 2009, 18:26> Senast jag var där var i mitten på 90-talet, men är ganska säker på att den var asfalterad då. Undrar om den inte var det redan 83-84 när jag jobbade i de trakterna?
Jag har nog inte varit där sedan 1984 eller 1985 men då var det mitt i vintern och int
> Senast jag var där var i mitten på 90-talet, men är ganska säker på att den var asfalterad då. Undrar om den inte var det redan 83-84 när jag jobbade i de trakterna?
Jag har nog inte varit där sedan 1984 eller 1985 men då var det mitt i vintern och int
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 18:35Kom just på vad BB är uttrycket för...
Kom just på vad BB är uttrycket för...
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 18:36Nja, Baggböle ligger vid Umeå.
Nja, Baggböle ligger vid Umeå.
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 18:44Skönt att vi båda har rätt, jag saxade fräckt från Wikipedia:
en by i Umeå kommun, Västerbottens län, belägen cirka 10 kilometer väster om Umeå. Se Baggböle, Umeå kommun
en liten ort i Sundsvalls kommun, Västernorrlands län, mellan Indal och Liden.
Skönt att vi båda har rätt, jag saxade fräckt från Wikipedia:
en by i Umeå kommun, Västerbottens län, belägen cirka 10 kilometer väster om Umeå. Se Baggböle, Umeå kommun
en liten ort i Sundsvalls kommun, Västernorrlands län, mellan Indal och Liden.
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 18:46http://sv.wikipedia.org/wiki/Baggb%C3%B6leri
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 18:53Jo, såg att uttrycket kom därifrån. Var i BB utanför Sundsvall en gång och fick sen höra om uttrycket, men visste inte att det var kopplat till BB i Umeå. Underbart vad man kan lära sig på FB 😉
Eftersom jag ändå är inne på tråden om pedaler:
Vilken är de
Jo, såg att uttrycket kom därifrån. Var i BB utanför Sundsvall en gång och fick sen höra om uttrycket, men visste inte att det var kopplat till BB i Umeå. Underbart vad man kan lära sig på FB 😉
Eftersom jag ändå är inne på tråden om pedaler:
Vilken är de
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 19:15Speedplay har ett par varianter med ställbar rörlighet(float) och det är skonsamt för knäna. Sedan är de dubbelsidiga och lätta att "klicka" i.
SL har "kopierat" LOOKs variant. Fast de bygger mindre i höjdled.
Speedplay har ett par varianter med ställbar rörlighet(float) och det är skonsamt för knäna. Sedan är de dubbelsidiga och lätta att "klicka" i.
SL har "kopierat" LOOKs variant. Fast de bygger mindre i höjdled.
Quote from Funbeat user on 9 April 2009, 00:32Mina SPD funkar från båda håll, samma som på bilden längre upp. Eftersom det händer att jag tar racern till affären utan cykelskor så får de nog sitta kvar, har ing problem med knäna. Fast de är ju väldigt snygga....Speedplay alltså. Finns i färg o allt.
Mina SPD funkar från båda håll, samma som på bilden längre upp. Eftersom det händer att jag tar racern till affären utan cykelskor så får de nog sitta kvar, har ing problem med knäna. Fast de är ju väldigt snygga....Speedplay alltså. Finns i färg o allt.