Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPedal o div HJALP!
You need to log in to create posts and topics.

var länge sedan det fanns några självklara val på funbeat 😉

Look Keo classic är ju bra.

Look e det de rekommenderar pa affaren. Ska dit imorgon bitti sa ingen provakning idag :-(.

Ska va med i ett hillclimb pa torsdag, men har ju ingen aning om nat. ska man kora hog el lag vaxel? sitta el sta? Jag e skitnervos!!! Snacka om att bli ikasta

Lätt växel och sitt ned till sista biten, då du petar i en eller två växlar tyngre och står upp.

Se hur andra gör. Säg att du är ny på det här och fråga efter tips.

Det viktiga när man kör uppför är att man ska lägga sig på tröskelfart. Man ska inte tippa över och börja producera mjölksyra. Det går liksom inte att hejda mjölksyran då den väl börjat komma.

Att köra uppför måste man träna på om man vill bemästra. Det

Tack! Kommer anvanda ny ursakten ett par ar tankte jag... ha ha ha. Tar med megafon nu forsta gangen sa ALLA vet att jag inte KAN! Ha ha ha ha, basta ursakten nansin...

> Man ska inte tippa över och börja producera mjölksyra. Det går liksom inte att hejda mjölksyran då den väl börjat komma.

Det bör inte vara något problem med att dra på sig mycket mjölksyra (läs: ligga över sin anaeroba tröskel) på senare delen av ett "

Vad är "flow"?
Det fodras inte så stor ansträngning för att börja producera mjölksyra.

Tack! Jag fattar vad du menar med flow! O hillclimben e inte i Sverige... men kunde kanske varit.... Vad det nu har med saken att gora vet inte jag.... Klart jag ska trana men har nu blivit inkastad pa detta o vill ju inte va en bangare. Vad kan handa? J