Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningPensionärer i vägen.
You need to log in to create posts and topics.

Jag simmar normalt ett par ggr i veckan och har märkt att de pensionärer som simmar gärna vill ta över den bana jag simmar i. Det verkar som om det sticker i ögonen på dem att jag kör en egen bana även fast jag simmar dubbelt så snabbt. Kan inte tänka mig

Ja.

Japp, så är det....ibland ännu värre. När jag simmade en förmiddag häromsistens hoppade jag i på en bana som till synes var helt ledig (dessutom var det fartbanan) men då fick jag minsann veta av damen i banan bredvid att hon tyckte jag kunde flytta på mi

tyvärr sant, men att simma med lite mer plask brukar hjälpa!

Ahh, idag hade man 8st 50 meters banor för sig själv i 2 timmar, gott om plats att sträcka ut (H) Du kan få komma hit och låna en av banorna 😉

Jag är högst medveten om fenomenet, och retar mig bubblande.

MEN: är det några man i alla lägen måste respektera och låta få företräde med sitt beteende och med sina levnadsätt så är det väl ändå pensionärer (äldre).

Inte bara pensionärer som s a s är i vägen. I den simhall där jag simmat mest har det hänt att två banor varit öppna för allmänhetens simning (de andra har varit öppna för dem som hoppat från hopptornet).
Då har en ung simmare med simglasögon lagt beslag

Folk som är i vägen är nog det absolut största problemet med simträning på de badhus jag brukar simma på. Spelar ingen roll om det är pensionärer eller inte. Det blir som att försöka löpträna i ett publikhav på en koncert.

Om det är många som simmar i de

Problemet är väl allmän brist på respekt för andra, ofta kan det vara från båda sidor.
I Rolfs fall så undrar jag om simhallen utlyst tiden som Allmänt Bad eller som Motions Sim.
I det första fallet så måste alla som vill motionssimma faktiskt samsas på d

Om man kan kompromissa är väl det bäst.

Jag själv blev en gång utskälld av en man, då jag råkade stänka vatten på hans fru, när jag simmade om. Enklast är då att byta bana, om möjlighet finns, istället för att starta ett gräl.

Jag försöker därför välja