Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningPensionärer i vägen.
You need to log in to create posts and topics.

Om det inte räcker med att flytta till en mindre ort kan man ju alltid börja jobba skift! *tipsar glatt om* 😀

Niclas T; därför jag skrev "några" 🙂
Alla är inte bra på att förstå skisser.

En del har så dålig koll på omgivningen att jag inte förstår hur de kan ha överlevt ända till nu.

Det mest spännande jag varit med om i simsammanhang hittills är en ung grabb som sparkade sig ut på rygg från långsidan ett par decimeter under vattenytan s

Min erfarenhet är förresten att alla åldrar är dåliga på att visa hänsyn. Om man kommer i relativt hög fart mot vändning så har jag varit med många gånger om att folk i alla möjliga åldrar och kön ger sig av i bredd i långsammaste svanhalsbröstsimmet värl

Tycker det fungerar bra för det mesta där jag bor, ibland blir det ju lite trångt men jag upplever det som att de flesta simmare tar hänsyn till varandra oavsett vilken nivå de ligger på. Om någon råka stöta till en annan så ber man om ursäkt osv. Det vi

Hos oss finns det en härlig motionär 75+ som verkar vara inofficiell ordningsman. När man kommer in i hallen är det kaos med kortsidorna fullhängda av pratglada seniorer, men innan jag hunnit i vattnet har han rensat en bana till mig så det är bara att s

Jag brukar lägga mig i mitten om det är cirkel med 2 banor, då ligger du i "omkörningsfil" hela tiden och det brukar bara bli gnäll om blött hår av mitt plaskande.

Blött hår? Det är väl fortfarande obligatoriskt att duscha innan man hoppar i bassängen?

Det var ett riktigt bra argument mot dem när de klagar på att man plaskar för mycket.

Jonas, det händer i princip varje gång att någon klagar på att man plaskar för mycket, måste ju bero på att de inte vill ha håret blött. Varför ligger de annars med huvudet ovanför vattenytan hela tiden?