Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningPensionärer i vägen.
You need to log in to create posts and topics.

Ha ha, bra fråga.

Nackdelen med mittlinjemodellen, som jag också har använt ibland, är att man ofta får vända fem meter eller mer innan kaklet när de stora slagskeppen simmar i längd och i bredd i sin cirkel och på något magiskt sätt täcker upp hela kortsidan. Blir inte mö

Angående stänk: Badhuset kunde hänga upp varningsskyltar typ: "vattenstänk kan förekomma vid motionssimning" (!) eller "varning för plask" 😉 så kan ingen klaga.

Kolla med anläggningschefen, kan man komma överens om egna banor/tider enligt snabbhet elle

Nu får jag nog säga till försvar för de torrhåriga, att det kanske inte _är_ håret det handlar om, även om det kan verka så (och folk är väldigt slarviga med den där grundliga tvätten duschen före för den delen).
Somliga gillar inte vatten i näsan, andra

Jag kan garantera att ditt hår får plats i en badmössa. Jag har nämligen suttit i en 😉 Vattenstänk i ögonen finns det simglasögon mot.

Som jag skrev, det finns hjälpmedel - de har bara inte upptäckt det.

Tipsa gärna vansbrosimmet om lämplig leverantör isf.

Den badmössa jag suttit vara i princip en likadan som Vansbro använde förra året.

Bägge mina åkte av hela tiden, de bara rullade upp sig och tillslut fick jag stoppa dem innanför våtdräkten.

En väldigt trist och nedlåtande attityd här i tråden, tycker jag. Eviga hänvisningar till "svanhalssim". Att guppa upp och ner med huvudet är faktiskt nåt ni "ickesvanhalsar" gör. Vi andra håller skallen jämnt och fint på en närmast konstant höjd över yta