Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningPensionärer i vägen.
You need to log in to create posts and topics.

Menar du att du gör ett frånskjut i varje vändning när du simmar bröstsim?
Jag simmar alltid cirkel, och hade gjort det även under dina förhållanden.

När jag tränade för att simma i Vansbro gjorde jag mitt bästa för att inte "fuska" med att sparka i kaklet just för att känna hur det var att simma utan den extra hjälpen - annars sparkar jag alltid till när det går 😉
Men det är kanske inte så mkt frågan

Jag tror att det mer har med koordinationsförmåga och leders rörlighet att göra i grunden, och sen först efter det rent muskulära faktorer.

*skrattar* Det har iaf inte med koordination att göra, för det har jag inte för fem öre. 😀

Det handlar nog mkt om vattenvana.

Japp Rasmus, jag simmar bröstsim och jag gör en liten snurr och skjuter ifrån. Kan inte volta under vattnet utan att vara nära drunkningsdöden (misstänker jag starkt) så jag avstår från det tills vidare.

Vattenvana är en form av koordination. Somliga tar till sig det lätt eller har badat/simmat mkt sedan barnsben, andra inte. Somliga har varit med om otäcka saker som gör att de är spända i vattnet.

Ja du Rasmus, har du nånsin tillhört majoriteten?

Jag var och simmade på kampementsbadet (utomhusbad i stockholm) idag på lunchen. Det var en (1) person i bassängen som simmade långsamt bröstsim. Det fanns 3 sektioner avdelade i bassängen: Motionssim (si

Jag simmade också på Kampementsbadet i dag, fast på morgonen. Den ryggsimmande mannen (som alltid är där när jag är där och som alltid är så otroligt långsam och sicksackande och verkar vara i vägen väldigt mycket hela tiden) hade i morse dränkt in sig me

Kan det vara samma man som förra året mestadels GICK omkring i bassängen i sicksack för att vara ivägen så mycket som möjligt (eller också är han OTROLIGT lite empatisk (eller sympatisk)).

Det skulle kunna vara han. Han simmar alltid ryggsim. Fast jag är inte säker på att han simmar, han liksom bara flyter runt.