Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 13:53Tycker inte det är någon här som har visat prov på någon nedlåtande attityd mot att folk har olika hastigheter i vattnet. Det åtminstone jag finner både lite löjeväckande och lite irriterande är när man a) inte kan vara det minsta flexibel i simmönstret f
Tycker inte det är någon här som har visat prov på någon nedlåtande attityd mot att folk har olika hastigheter i vattnet. Det åtminstone jag finner både lite löjeväckande och lite irriterande är när man a) inte kan vara det minsta flexibel i simmönstret f
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 14:10Där måste jag säga emot Robert. Olika kroppar funkar olika bra till olika sporter. Min passar att simma bröstsim. Det har inte det minsta med träning att göra.
Där måste jag säga emot Robert. Olika kroppar funkar olika bra till olika sporter. Min passar att simma bröstsim. Det har inte det minsta med träning att göra.
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 14:23Står det att man ska simma efter ett visst mönster, så förutsätter jag att man följer det också. Där jag har varit har det alltid skyltats med motsols "cirkel". Visst kan det vara frustrerande ibland att behöva "sitta" och trampa vatten en stund tills man
Står det att man ska simma efter ett visst mönster, så förutsätter jag att man följer det också. Där jag har varit har det alltid skyltats med motsols "cirkel". Visst kan det vara frustrerande ibland att behöva "sitta" och trampa vatten en stund tills man
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 14:35"Står det att man ska simma efter ett visst mönster, så förutsätter jag att man följer det också."
Blotta tanken på att du skulle göra något annat skulle chockera mig. Man kan emellertid vara flexibel när man simmar och det inte är så många i vattnet. Ri
"Står det att man ska simma efter ett visst mönster, så förutsätter jag att man följer det också."
Blotta tanken på att du skulle göra något annat skulle chockera mig. Man kan emellertid vara flexibel när man simmar och det inte är så många i vattnet. Ri
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 14:41Hur ska en kropp se ut för att passa till bröstsim? Crawl?
Hur ska en kropp se ut för att passa till bröstsim? Crawl?
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 14:41Personligen tycker jag "ringsim" är väldigt smidigt. Då slipper jag bromsa in för att göra nån halvsittande vändning. I stället bara man simmar på och sakta vrider sig lite extra för att komma runt.
Om man har 30-40 personer som simmar bröstsim lite halv
Personligen tycker jag "ringsim" är väldigt smidigt. Då slipper jag bromsa in för att göra nån halvsittande vändning. I stället bara man simmar på och sakta vrider sig lite extra för att komma runt.
Om man har 30-40 personer som simmar bröstsim lite halv
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 14:43Rasmus: Många simklubbar har tränarledd motionssimning och Mastersgrupper, man måste inte vara värsta spurtkanonen för att få vara med där. Många "vanliga" motionärer har fel teknik när de simmar bröstsim o skulle säkert bli väldigt mkt bättre/snabbare om
Rasmus: Många simklubbar har tränarledd motionssimning och Mastersgrupper, man måste inte vara värsta spurtkanonen för att få vara med där. Många "vanliga" motionärer har fel teknik när de simmar bröstsim o skulle säkert bli väldigt mkt bättre/snabbare om
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 14:48Masterssimmarna kräver garanterat både crawl och fart. Jag har ingetdera.
Fast egentligen bryr jag mig inte om det. Simning är en för omständig träningsform för mig ändå (lång transportsträcka, tidskrävande ombyte, kallt vatten, torr hud), så det är inge
Masterssimmarna kräver garanterat både crawl och fart. Jag har ingetdera.
Fast egentligen bryr jag mig inte om det. Simning är en för omständig träningsform för mig ändå (lång transportsträcka, tidskrävande ombyte, kallt vatten, torr hud), så det är inge
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 14:52Skönt att höra att man tydligen är begåvad, har misströstat ibland under timmar av harvande.... 😉
Skönt att höra att man tydligen är begåvad, har misströstat ibland under timmar av harvande.... 😉
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 15:16Rasmus: Om vi bara är två på en bana (det händer rätt OFTA eftersom jag bor på en mindre ort med ett rejält badhus 😉 ) så brukar vi inte nödvändigtvis simma "i ring" utan vi väljer helt enkelt halva banan och vänder på vår egen halva. Jag - som alltid vä
Rasmus: Om vi bara är två på en bana (det händer rätt OFTA eftersom jag bor på en mindre ort med ett rejält badhus 😉 ) så brukar vi inte nödvändigtvis simma "i ring" utan vi väljer helt enkelt halva banan och vänder på vår egen halva. Jag - som alltid vä