Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 20:56Eller så slutar man envisas med att bo i storstäder så slipper man trängas i badhuset. *hepp!* (H)
Eller så slutar man envisas med att bo i storstäder så slipper man trängas i badhuset. *hepp!* (H)
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 21:09I kommunen jag bor i (Arboga) är det 13 000 invånare. Trotts det kan (den enda) simhallen vara "proppad" vid vissa tider.
Exempelvis lör- och söndagar, när alla barnfamiljer kommer.
Då är det minsann cirkus i bassängen. 🙂
Personalen verkar vara mest in
I kommunen jag bor i (Arboga) är det 13 000 invånare. Trotts det kan (den enda) simhallen vara "proppad" vid vissa tider.
Exempelvis lör- och söndagar, när alla barnfamiljer kommer.
Då är det minsann cirkus i bassängen. 🙂
Personalen verkar vara mest in
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 07:17Annars får man tänka att det är bra träning inför t.ex. Vansbrosimmet.
Armar och ben överallt.Finns en 50m utomhusbassäng där jag bor och vid vackert väder så går det inte att träna, tokfullt med folk.
Men mulet, regn eller senare på kvällen så får man
Annars får man tänka att det är bra träning inför t.ex. Vansbrosimmet.
Armar och ben överallt.
Finns en 50m utomhusbassäng där jag bor och vid vackert väder så går det inte att träna, tokfullt med folk.
Men mulet, regn eller senare på kvällen så får man
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 08:21Det är ett normalt fenomen, många får hybris när de blir äldre och tror att alla ska göra som en själv vill. Detta trots deras livserfarenheter 😉
Det är ett normalt fenomen, många får hybris när de blir äldre och tror att alla ska göra som en själv vill. Detta trots deras livserfarenheter 😉
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 09:50Ack, så då är jag en pensionär som förväntar mig att om två banor är öppna för motinssim och resten av bassängen som lek och plask så ska en få lägga beslag på en bana för sin egen träning medan alla andra motionssimmare ska dela på en. Hur ska då det bli
Ack, så då är jag en pensionär som förväntar mig att om två banor är öppna för motinssim och resten av bassängen som lek och plask så ska en få lägga beslag på en bana för sin egen träning medan alla andra motionssimmare ska dela på en. Hur ska då det bli
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 10:22De föreskrifter som finns är väl att på den snabba banan simmar man fortare. Då får man även räkna med att bli blöt om huvudet.
De föreskrifter som finns är väl att på den snabba banan simmar man fortare. Då får man även räkna med att bli blöt om huvudet.
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 10:29Frågan kanske är var gränsen för att simma "snabbt" går?
Om två banor är öppna och det är tio simmare (eller fler) då kanske inte gränsen för simma snabbt går vid 1 simmare? Kanske i af de tre snabbaste simmarna kan dela en bana? Även om en simmare är m
Frågan kanske är var gränsen för att simma "snabbt" går?
Om två banor är öppna och det är tio simmare (eller fler) då kanske inte gränsen för simma snabbt går vid 1 simmare? Kanske i af de tre snabbaste simmarna kan dela en bana? Även om en simmare är m
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 10:41I bassängen där jag simmar händer det att två banor är öppna för motionssim medan övriga är öppna för hopp. plask och lek. Då finns det en stor skylt med pilar som visar att de som simmar i de banor som är öppna för simning ska simma i cirkel. Ändå finns
I bassängen där jag simmar händer det att två banor är öppna för motionssim medan övriga är öppna för hopp. plask och lek. Då finns det en stor skylt med pilar som visar att de som simmar i de banor som är öppna för simning ska simma i cirkel. Ändå finns
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 10:44Ja, det kan kännas hopplöst ibland. I Kungsbacka finns oftast en fartbana där alla som motionssimmar något annat än svanhalsgupp får hålla till. Om inte simsällskapet har träning eller det är simskola eller.... för då finns det ingen fartbana alls. Ofta k
Ja, det kan kännas hopplöst ibland. I Kungsbacka finns oftast en fartbana där alla som motionssimmar något annat än svanhalsgupp får hålla till. Om inte simsällskapet har träning eller det är simskola eller.... för då finns det ingen fartbana alls. Ofta k
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 10:46Ling ling, varit med att många som gnäller inte rättar sig efter dessa skisser.
Ling ling, varit med att många som gnäller inte rättar sig efter dessa skisser.