Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 08:31Cyklade tre VR på mellan 10 o 12 timmar på en hybrid, och håller helt med Nisse. SPD-pedaler o racerdäck, sänk ev styret så lågt du klarar att sitta bekvämt. Har du tunga o mjuka hjul, breda fälgar, kanske du ska fundera på att köpa ett par begagnade race
Cyklade tre VR på mellan 10 o 12 timmar på en hybrid, och håller helt med Nisse. SPD-pedaler o racerdäck, sänk ev styret så lågt du klarar att sitta bekvämt. Har du tunga o mjuka hjul, breda fälgar, kanske du ska fundera på att köpa ett par begagnade race
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 08:53Kanske självklart, men finns det skärmar så ska ju dessa bort.
Den sämre aerodynamiska positionen gör det än viktigare att hitta andra cyklister att ta rygg på. Det blir än viktigare om man kör fort men även i lägre hastigheter blir det som att ha lite n
Kanske självklart, men finns det skärmar så ska ju dessa bort.
Den sämre aerodynamiska positionen gör det än viktigare att hitta andra cyklister att ta rygg på. Det blir än viktigare om man kör fort men även i lägre hastigheter blir det som att ha lite n
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 09:36Skaffa racerpedaler o skor förutom cykelbyxor o handskar.
Skaffa racerpedaler o skor förutom cykelbyxor o handskar.
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 09:44Tänk på när du köper pedaler att du kanske vill använda cykeln till och från ica...(man vill inte alltid ha på sig cykelskorna)
På en allti allo cykel är det ju bra å ha "vanlig trampa"...
http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/mountainbike/kompon
Tänk på när du köper pedaler att du kanske vill använda cykeln till och från ica...(man vill inte alltid ha på sig cykelskorna)
På en allti allo cykel är det ju bra å ha "vanlig trampa"...
http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/mountainbike/kompon
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 09:45Clipsen sitter på gamla racerpedaler.
Clipsen sitter på gamla racerpedaler.
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 10:13Tack för alla tips!
Inser ju att det mesta hänger på den som sitter på sadeln och inte det som finns under sadeln.
Men.. kan man underlätta resan med lite mindre förändringar är det ju inte fel att göra det.
Träning kommer det blir, ska följa en 100-mi
Tack för alla tips!
Inser ju att det mesta hänger på den som sitter på sadeln och inte det som finns under sadeln.
Men.. kan man underlätta resan med lite mindre förändringar är det ju inte fel att göra det.
Träning kommer det blir, ska följa en 100-mi
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 11:36Om du sätter på barends kan du passa på att såga av styret någon centimeter på varje sida. Du får en lite smidigare cykel och något mindre luftmotstånd.
Om du sätter på barends kan du passa på att såga av styret någon centimeter på varje sida. Du får en lite smidigare cykel och något mindre luftmotstånd.
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 14:57Den blir liiite lättare också.
Den blir liiite lättare också.
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 15:11Eller köp min välvårdade TREK 1000 så har du en billig cykel för ändamålet utan att behöva bygga om din nuvarande cykel som är mycket lämpligare för andra saker 🙂 Gick att cykla under 10 med den förra året.
Eller köp min välvårdade TREK 1000 så har du en billig cykel för ändamålet utan att behöva bygga om din nuvarande cykel som är mycket lämpligare för andra saker 🙂 Gick att cykla under 10 med den förra året.
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 17:36TREK 1000 - jo kanske det!
Vad är billigt?
TREK 1000 - jo kanske det!
Vad är billigt?