Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPimpa Hybrid till Vätternrundan
You need to log in to create posts and topics.

4000 kr är ganska billigt tycker jag 🙂

Den har gått ca 225-250 mil inkl två st Vätternrundor så jag har inte tokslitit på den. Har du vägarna förbi Borås kan du titta på den. Dubbla flaskhållare sitter på och ett par enkla spd-pedaler ingår.

Paketpris

Martin jag har som plan att köra vättern runt på en hybrid.
Denna för att vara exakt.
http://www.funbeat.se/equipment/show.aspx?EquipmentID=3268
Det jag tänkt att göra är att kapa syret för att få det lite smalare då mina supersköna barends oxå gjort det

Kör Vänern Runt , det är en bra genomkörare samt bra träning i klungkörning.

Kolla örebrocyklisternas hemsida

Jodå träning ska det bli!

Ska kolla in Örebrocyklisterna dom verkar ju ha träning som kan passa mig.

Frågan är nu om jag ska pimpa min hybrid eller kanske köpa en racer av enklare snitt.
Är det stor skillnad i hur resan blir runt skön på en racer jämför

Hej Martin.

"Frågan är nu om jag ska pimpa min hybrid eller kanske köpa en racer av enklare snitt. Är det stor skillnad i hur resan blir runt skön på en racer jämfört med en hybrid?

Vill ju inte åka på nåt som är onödigt jobbigt. "

Då är svaret plättlä

Håller med P

Köpte en "riktig" racer inför VR-09 mycket väll spenderade pengar...
Funderade också på att "pimpa" min hybrid innan men köpte en racer och blev lite fast i skiten 😉

Jag har kört VR med MTB och med racer några gånger, men enligt mitt tycke har det varit skönare med min MTB för ja sitter så jäkla bra på den. Jag ser inget behov alls av en racer om man inte vill cykla fort på VR och om man har en hybrid/MTB.

Jag har också varit i din situation. Jag tränade inför halvättern med min hybrid och startade även loppet. Det skulle inte ha varit något problem att köra med den. Nu avbröts mitt lopp ganska snabbt av en olycka. Jag blev såpass intresserad av cykling så

Kör på hybriden, det inga problem !

Tycker du att det är kul, så köp en racer till nästa år.

Jag har kört ett antal VR och lite Norska långlopp på en "pimpad MTB". Det fungerar utmärkt

(Hybriden funkar till det mesta, men är inte bra på något...)

Det är lika lätt att köra under 10 timmar med hybrid som en racer om motorn och sällskapet är det rätta 😉 Men det är ROLIGARE med en schysst racer.