Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPimpa Hybrid till Vätternrundan
You need to log in to create posts and topics.

Jooo, det är klart att man vill handla.

Tyvärr måste jag bilpendla till jobbet så det blir dåligt med vardagsträning tyvärr.
Även om man kan tänka sig att ta cykeln till jobbet någon gång som träning (har drygt sex mil till jobbet).

Om jag överlever (kl

Sex mil är självfallet för långt för regelbunden pendling om man är en vanlig motionär. Inget hindrar väl ändå att du pendlar den sträckan i bland på vackra vårsommarmorgnar? Du kommer ändå att behöva långa (100-150km) länkar före Vättern.

Ja, 6 mil x 2 är på tok för långt för daglig pendling. Halva sträckan är rimligt, det har jag gjort för (3 mil x 2).

Om du orkar, och det krävs lite logistik att ha rätt kläder på rätt plats i rätt tid, kan du cykla en väg, komma hem med buss/tåg/samåkni

600 mil sedan när då ? Man tog bort stödhjulen ;). Tror det är ytterst få som har 600 mil i benen säg sedan årsskiftet eller likande när de ställer sig på startlinjen i Motala.

100 mil står väl på hemsidan som en vettig sträcka man ska i benen innan st

100 mil, jo. Det viktiga är i alla fall att man har gjort minst ett par lopp på tio mil före.
600 mil (samma år) är säkert en myt, tvivelaktigt om det behövs 600 överhuvudtaget.

Kör man 100 mil innan VR, så är det "gris-lugnt".
Då får man ett lätt och trevligt lopp (H)

100 mil är mycket....

"100 mil är mycket.... "

Jag hade ca 450 mil i benen jan tom start före mitt första VR.
Kafferep kan man likna denna turen.

600mil. Nja då har man kanske tränat för ett lite längre lopp, typ PbP.

Vänligen

P.

Mitt mål är att ha 100 mil på sadeln innan VR.

Det är inte alls otänkbart att man man någon fin vårmorgon kan ta cykeln till jobbet 6 mil. Lite pyssel med grejer och så, men allt går ju allt lösa med lite pussel.

Jag är tämligen färsk när det gäller trä

Gör dig själv en tjänst och gå med i en cykelklubb, det är roligare att ha tråkigt när man är flera.

"det är roligare att ha tråkigt när man är flera."

Eller

"Om man är ensam på fjället och går vilse. Då är det bra att vara två"

Men visst kan det vara både roligare och lärorikt att trän med andra och varför då inte i en klubb?

Själv kör jag till 98%