Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 16:19Ett SRMvevparti, Garmin Nuvi 3790T GPS och IRIDIUM 9505A telefon är det som gäller. Då blir det mesta rätt på pendlingsrundan.
Ett SRMvevparti, Garmin Nuvi 3790T GPS och IRIDIUM 9505A telefon är det som gäller. Då blir det mesta rätt på pendlingsrundan.
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 18:08Nja, det där med 3-timmars lagring har visst att göra med GPS. Jag har lagrat över en veckas träning med flera pass över 4 timmar utan att fylla minnet. Jag har aldrig nått taket, men jag gissar att man kan lagra väl över 10 timmar (konservativ gissning).
Nja, det där med 3-timmars lagring har visst att göra med GPS. Jag har lagrat över en veckas träning med flera pass över 4 timmar utan att fylla minnet. Jag har aldrig nått taket, men jag gissar att man kan lagra väl över 10 timmar (konservativ gissning).
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 18:13Genom att välja loggning med lite längre tid emellan så räcker minnet läääänge.
Genom att välja loggning med lite längre tid emellan så räcker minnet läääänge.
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 19:16Men vi är inte så seriösa som du i vår träning?
Du kör med SRMvevparti, Garmin Nuvi 3790T GPS och IRIDIUM 9505A telefon?
Men vi är inte så seriösa som du i vår träning?
Du kör med SRMvevparti, Garmin Nuvi 3790T GPS och IRIDIUM 9505A telefon?
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 19:16---
Tex Garmin Edge 705 kan lagra >270 timmar en-sekunders data med både effekt och GPS-data.
---Ja, men Garmin Edge har betydande problem att koppla upp sig mot PC:n och göra något med data. Kolla tråden om datorn som tappade 705:an.
---
Tex Garmin Edge 705 kan lagra >270 timmar en-sekunders data med både effekt och GPS-data.
---
Ja, men Garmin Edge har betydande problem att koppla upp sig mot PC:n och göra något med data. Kolla tråden om datorn som tappade 705:an.
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 19:43Jag är nyfiken Håkan. Vilken effektmätare använder du? Kan du ge oss lite synpunkter utifrån din egen erfarenhet?
Edit: ordvalet
Jag är nyfiken Håkan. Vilken effektmätare använder du? Kan du ge oss lite synpunkter utifrån din egen erfarenhet?
Edit: ordvalet
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 19:53FYI: Lagringstiden som diskuterades var *med effektmätare*.
Den lär nog bli svår att få > 3h med, eller utan GPS.Man kan diskutera nödvändigheten att sampla 3h.
Men, om inte enheten ger möjlighet att selektivt öka noggranheten
så först
FYI: Lagringstiden som diskuterades var *med effektmätare*.
Den lär nog bli svår att få > 3h med, eller utan GPS.
Man kan diskutera nödvändigheten att sampla 3h.
Men, om inte enheten ger möjlighet att selektivt öka noggranheten
så först
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 19:57Hur ofta kör du mer än tre timmar intervaller?
Hur ofta kör du mer än tre timmar intervaller?
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 19:59Jag tänkte just ställa den fråga.
Kör jag intervaller i 2 timmar, är jag mos.
Jag tänkte just ställa den fråga.
Kör jag intervaller i 2 timmar, är jag mos.
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 20:00Tydligen var hårdvarubristen så känt hos Garmin att man inte ens behövde beskriva den särskilt noga.
Vad det har med saken? Priset på enheten. Gillar man att kasta pengar i sjön eller vara utan sitt redskap 10 - 14 dagar då och då, så har det inget med s
Tydligen var hårdvarubristen så känt hos Garmin att man inte ens behövde beskriva den särskilt noga.
Vad det har med saken? Priset på enheten. Gillar man att kasta pengar i sjön eller vara utan sitt redskap 10 - 14 dagar då och då, så har det inget med s