Quote from Funbeat user on 24 May 2010, 22:18Det kallas trådkapning.
Det kallas trådkapning.
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 00:12Bra, då tycker vi ju lika på i varje fall en punkt; att den andre jämför priser på ett konstigt sätt.
>Det går att köpa MYCKET bra fälgar och ekrar för klart under 1000:-
Ber om ursäkt för att jag drog till med en ca siffra utan att ha surfat runt tillr
Bra, då tycker vi ju lika på i varje fall en punkt; att den andre jämför priser på ett konstigt sätt.
>Det går att köpa MYCKET bra fälgar och ekrar för klart under 1000:-
Ber om ursäkt för att jag drog till med en ca siffra utan att ha surfat runt tillr
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 07:50>och eftersom man ändå får ett nytt hjul med PT-mätaren men inte med Polaren
>så är det ju inte en helt ärlig jämförelse om man inte räknar med ett nytt hjul
>även till den.Helt klart sofistiskt. Om man nu är mycket nöjd med sina Mavic OpenPro fälgar oc
>och eftersom man ändå får ett nytt hjul med PT-mätaren men inte med Polaren
>så är det ju inte en helt ärlig jämförelse om man inte räknar med ett nytt hjul
>även till den.
Helt klart sofistiskt. Om man nu är mycket nöjd med sina Mavic OpenPro fälgar oc
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 08:02Jag gillar tanken på att man ska byta nav på alla sina hjul för att kunna använda sig av PowerTap, till mer än pendling.
Då blir det mer än dyrt med X antal PowerTap och några nya dischjul.
Jag tror att jag behåller min CS600 och ev. köper en till Power.
Jag gillar tanken på att man ska byta nav på alla sina hjul för att kunna använda sig av PowerTap, till mer än pendling.
Då blir det mer än dyrt med X antal PowerTap och några nya dischjul.
Jag tror att jag behåller min CS600 och ev. köper en till Power.
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 08:23Håkan C>
Jag köper till viss del dina argument, men tycker även det finns en hel del som talar emot. Även om jag skulle kunna bygga hjul själv och dessutom är hyfsat snabb på det är det inte rimligt att jag flyttar PowerTap:en varje gång jag kan tänkas vi
Håkan C>
Jag köper till viss del dina argument, men tycker även det finns en hel del som talar emot. Även om jag skulle kunna bygga hjul själv och dessutom är hyfsat snabb på det är det inte rimligt att jag flyttar PowerTap:en varje gång jag kan tänkas vi
Quote from Berit Bengtson on 25 May 2010, 16:15Johan:
Har du mer än en cykel så är ju den s.k. leksaken väldigt trist att ha.
Men om man BÅDE har flera hjul och flera cyklar så tycker jag ändå att en PT-mätare är intressant.
Men då i kombination med en iAero.
iAeron kan fungera som en OK effektmäta
Johan:
Har du mer än en cykel så är ju den s.k. leksaken väldigt trist att ha.
Men om man BÅDE har flera hjul och flera cyklar så tycker jag ändå att en PT-mätare är intressant.
Men då i kombination med en iAero.
iAeron kan fungera som en OK effektmäta
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 16:42Håkan C:
Jag är intresserad och har läst en hel del om wattbaserad träning, det är investeringen som återstår.Och som jag skrivit tidigare håller jag till viss del med dig, framförallt om jag skulle starta från noll.
Men, för mig som redan har två par
Håkan C:
Jag är intresserad och har läst en hel del om wattbaserad träning, det är investeringen som återstår.
Och som jag skrivit tidigare håller jag till viss del med dig, framförallt om jag skulle starta från noll.
Men, för mig som redan har två par
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 17:19För att fortsätta diskussionen kring PT (eller trådkapningen) så slogs jag just av en sak;
(Håkan kanske kan svara - andra är oxå välkomna)
Kan man få ut diagram över kraftfördelningen med en navbaserad
effektmätare?Det är också en intressant sak för at
För att fortsätta diskussionen kring PT (eller trådkapningen) så slogs jag just av en sak;
(Håkan kanske kan svara - andra är oxå välkomna)
Kan man få ut diagram över kraftfördelningen med en navbaserad
effektmätare?
Det är också en intressant sak för at
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 17:22Håkan C,
Nu har jag ju iofs byggt hjul själv även om det var länge sedan. Och även om jag inte är världens händigaste så är jag heller inte helt fumlig i verkstaden.
Jag påstår inte att det är omöjligt men det är inte heller bara att sätta igång utan förk
Håkan C,
Nu har jag ju iofs byggt hjul själv även om det var länge sedan. Och även om jag inte är världens händigaste så är jag heller inte helt fumlig i verkstaden.
Jag påstår inte att det är omöjligt men det är inte heller bara att sätta igång utan förk
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 17:52På vissa håll lyfts monteringen av Polarmätaren fram som en nackdel med systemet (trots att det är ganska enkelt). Om man tycker att den monteringen är svår så kommer monteringen av ett PT-nav att vara en fruktansvärt mycket större utmaning under förutsät
På vissa håll lyfts monteringen av Polarmätaren fram som en nackdel med systemet (trots att det är ganska enkelt). Om man tycker att den monteringen är svår så kommer monteringen av ett PT-nav att vara en fruktansvärt mycket större utmaning under förutsät