Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPolarCS600x Vs Sigma ROX 9.0
You need to log in to create posts and topics.

Nu har Testpiloten editerat ett inlägg igen.

Jag är väldigt nöjd med priset jag gav för min CS600+Power.

Att använda cyclecomponents.com i prisjämförelser är bedrägligt. De är överlag dyrare än många andra alternativ på nätet. Det är oftast snabbare och billigare att beställa från Tyskland eller Danmark.

Har man ett kvitto från en auktoriserad polaråterförsäljare (ej auktoriserade försäljare finns tydligen bara i amerika) så utför Polar i sverige service och garantireparationer på produkten oavsett i vilket land produkten är köpt. Det är bara att skicka

Jag har ingen erfarenhet av varken Polar CS600X eller Sigma ROX 9.0 men jag har en Polar RS800CX och skulle aldrig få för mig att byta till något annat märke så länge som Polar har den service dem har.

För några månader sedan fick jag problem med mitt pu

Vems "uppgifter" pratar du om?
Har du överhuvudtaget kört med någon effektmätare?

Håkan>
Jag köper till viss del ditt argument, men ett problem för mig som cyklar bättre än jag mekar är att det där navet behöver byggas på ett hjul. Det klarar inte jag, och vad kostar det om jag går till exempelvis CykelCity för att få det gjort?

Johan:
Köper du ett PT-nav, ekrar och fälg på samma ställe så borde de bjuda på hjulbygget.
Om inte så handla i en annan affär.
Tex här ingår hjulbygge vid köp av delarna
http://www.velocipeter.se

Men annars så tycker jag att du borde bygga dina egna hju

Ingen SRMgraf ännu?

Nej då, jag är helt till freds med både priset och kvalitén på Polar CS600 med Power.
Du som är Testpilot borde kunna lägga ut dagens pendlingsgraf från ditt SRM Science.
Du har väl ett SRM Science så du kan få noggranna värden?

Håkan du jämför priser på ett väldigt intressant sätt.

Polars dator och effektmätare går att få tag på för en bra bit under 5000 kr via webben (462 euro är det billigaste jag hittat). Då får man en effektmätare och en mycket bra cykeldator.

Din effektm