Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 08:50Peter,
Ventilationsvolymen är inte proportionell mot pulsen.En puls motsvarande 70 % av maxpuls motsvarar en syreupptagning omkring 52 % av vo2max.
80 % av maxpuls motsvarar 68 % av vo2max
95 % av maxpuls motsvarar närmare 92 % av vo2maxOsv...
Samb
Peter,
Ventilationsvolymen är inte proportionell mot pulsen.
En puls motsvarande 70 % av maxpuls motsvarar en syreupptagning omkring 52 % av vo2max.
80 % av maxpuls motsvarar 68 % av vo2max
95 % av maxpuls motsvarar närmare 92 % av vo2max
Osv...
Samb
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 13:02Sen tycker jag att en viktig del vid lite längre turer är var man tar sin energi ifrån.
Huvuddelen av oss har en energireserv som räcker för att köra ett helt gäng VR på raken. Men av denna reserven så är det bara en bråkdel som är "kolhydrater" Restera
Sen tycker jag att en viktig del vid lite längre turer är var man tar sin energi ifrån.
Huvuddelen av oss har en energireserv som räcker för att köra ett helt gäng VR på raken. Men av denna reserven så är det bara en bråkdel som är "kolhydrater" Restera
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 18:48OK, jag köper argumenten för energiförbrukningen som ett "linjärt mått på ansträngning". Vi får ta upp tråden igen när vi har effektmätare - först då kan jag få besked om variationen i puls i själva verket beror på variationer i yttre motstånd, eller andr
OK, jag köper argumenten för energiförbrukningen som ett "linjärt mått på ansträngning". Vi får ta upp tråden igen när vi har effektmätare - först då kan jag få besked om variationen i puls i själva verket beror på variationer i yttre motstånd, eller andr
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 18:54Då får vi vänta på att Tours egen testpilot har köpt en SRM Science och gjorde några testpendlingar.
Då får vi vänta på att Tours egen testpilot har köpt en SRM Science och gjorde några testpendlingar.
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 19:27För drygt 70´så borde det finnas lite marginal till en billig och fungerande POLARelösning.
När kommer dina fina grafer, inte systrarna Graf nu?
För drygt 70´så borde det finnas lite marginal till en billig och fungerande POLARelösning.
När kommer dina fina grafer, inte systrarna Graf nu?
Quote from Funbeat user on 21 May 2010, 13:09Jag misstänker nog att "pulsmätarleksaken" tillför ytterligare noggrannhet till träningsuppföljningen jämfört med att inte alls ha den. Att däremot jämföra den med produkter som kostar det mångdubbla är inte riktigt relevant som jag ser det. Det är väl tr
Jag misstänker nog att "pulsmätarleksaken" tillför ytterligare noggrannhet till träningsuppföljningen jämfört med att inte alls ha den. Att däremot jämföra den med produkter som kostar det mångdubbla är inte riktigt relevant som jag ser det. Det är väl tr
Quote from Funbeat user on 21 May 2010, 15:55Jag tror att största begränsningen på det ekipaget oavsett 70´-mätare inte är effektmätaren utan Dunderklumpen som roddar.
Jag tror att största begränsningen på det ekipaget oavsett 70´-mätare inte är effektmätaren utan Dunderklumpen som roddar.
Quote from Berit Bengtson on 21 May 2010, 16:17Johan Asperyd skrev:
> Jag misstänker nog att "pulsmätarleksaken" tillför ytterligare
> noggrannhet till träningsuppföljningen jämfört med att inte
> alls ha den.Visst är det så.
Men den har ju tyvärr ändå en hel del begränsningar som inte finns hos e
Johan Asperyd skrev:
> Jag misstänker nog att "pulsmätarleksaken" tillför ytterligare
> noggrannhet till träningsuppföljningen jämfört med att inte
> alls ha den.
Visst är det så.
Men den har ju tyvärr ändå en hel del begränsningar som inte finns hos e
Quote from Funbeat user on 21 May 2010, 16:19?
http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/cycleops-powertap-sl-24-baknav-dator.html
så vi jämför priserna i samma butik.
?
http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/cycleops-powertap-sl-24-baknav-dator.html
så vi jämför priserna i samma butik.
Quote from Funbeat user on 21 May 2010, 18:21Håkan: Vilken effektmätare använder du själv?
Håkan: Vilken effektmätare använder du själv?