Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Brinkhoff: 240 steg i minuten, är det ens fysiskt möjligt? Du måste se ut som Roadrunner när du springer.

Det är inte bara möjligt, det är för långsamt. Närmare 300 har de bästa sprintersarna.

@Anders

Jepp. Markus är bra. De två clinics jag gått för honom har gett mig mycket. Han säger själv att det POSE har gett honom, är ett sätt att tala om löpteknik som är lättförståeligt. Själva löpstilen/tekniken liknar den som han själv alltid kört som

Lars B: jag la just märke till din fina profilbild, den säger faktiskt en del om din löpteknik fast det bara är en bild :-). Knälyftet antyder att det går rätt fort. När bakre foten är i det läge som det är i bilden (precis på väg att lämna marken) ska fr

Tack för kommentarerna, Anders. Bilden är från något medeldistanslopp förra året, och farten bör varit i närheten av 3:30/km. Jag har nog mycket riktigt ett något lågt fotlyft i det tempot.

Jag har nyligen börjat filma mitt löpsteg, och är inte helt nö

Hur ofta tänker folk på vad som händer ovanför rumpanhöjd?

Höften?
Tryck fram höften, undvik ett "sittande" steg, och tjäna xx cm i längd i varje löpsteg - detta sker UTAN att du tar längre steg (dvs. se till att få ut hela din individuella steglängd, i

Vad innebär trumpinna?

Redigering: Det syftade nog på trådtiteln.

>Vad innebär trumpinna?

http://en.wikipedia.org/wiki/Neil_peart

Och jag som trodde att Neil Peart var mer inne på cykling än löpning.

😉

Motorcykel snarare...