Quote from Funbeat user on 18 July 2012, 23:47Jag tar alltid ett cykelpass dagen efter ett långlopp. Alltid med lätta växlar och längden kan variera, men skönt att "snurra" igång benen.
Jag tar alltid ett cykelpass dagen efter ett långlopp. Alltid med lätta växlar och längden kan variera, men skönt att "snurra" igång benen.
Quote from Funbeat user on 19 July 2012, 08:19Alla är individer som redan nämnts. Skadan är för egen del aldrig särskilt långt borta så för mig blir det helt självklart att inte springa på redan spring-slitna muskler. Däremot gör lagom belastning & genomblödning underverk så någon form av alternativt
Alla är individer som redan nämnts. Skadan är för egen del aldrig särskilt långt borta så för mig blir det helt självklart att inte springa på redan spring-slitna muskler. Däremot gör lagom belastning & genomblödning underverk så någon form av alternativt
Quote from Funbeat user on 19 July 2012, 10:22Jag brukar köra en sk "reverse taper" dvs vända på nedtrappningen inför maran till en upptrappning under några veckor för att vara tillbaka i normal träning efter kanske 3 veckor. Brukar alltid vila mycket första veckan efter maran och sen undvika kvalite
Jag brukar köra en sk "reverse taper" dvs vända på nedtrappningen inför maran till en upptrappning under några veckor för att vara tillbaka i normal träning efter kanske 3 veckor. Brukar alltid vila mycket första veckan efter maran och sen undvika kvalite
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 16:40Det har snart gått en vecka nu sedan maran och träningen har flutit på enligt plan, nästan. Två lugna 5K på flack bana och en lite tuffare (inte enligt plan) 10K på min vanliga backiga-grusvägen-i-skogen-runda.
Bedömt utifrån några väsentliga kriterier,
Det har snart gått en vecka nu sedan maran och träningen har flutit på enligt plan, nästan. Två lugna 5K på flack bana och en lite tuffare (inte enligt plan) 10K på min vanliga backiga-grusvägen-i-skogen-runda.
Bedömt utifrån några väsentliga kriterier,
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 18:02Jag går på känsla och i år blev det en lugn vecka och sen tillbaka i normala vanor och det gick bra.
Möjligen bör man vara försiktig med överlånga och översnabba pass första 1-3 veckorna.
Jag går på känsla och i år blev det en lugn vecka och sen tillbaka i normala vanor och det gick bra.
Möjligen bör man vara försiktig med överlånga och översnabba pass första 1-3 veckorna.
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 18:33Tycker det beror lite på hur man sprungit maran. Det är stor skillnad att ha som mål att ta sig igenom och att få ut allt man kan. Är de dessutom ett A lopp så brukar man även vara ganska slut mentalt.
Jag brukar själv ta en löpfri vecka där jag cyklar/s
Tycker det beror lite på hur man sprungit maran. Det är stor skillnad att ha som mål att ta sig igenom och att få ut allt man kan. Är de dessutom ett A lopp så brukar man även vara ganska slut mentalt.
Jag brukar själv ta en löpfri vecka där jag cyklar/s
Quote from Funbeat user on 24 July 2012, 17:18körde med sim måndagen efter OS maran även tisdagen sen löppass.
löppas var bättre direkt efter cykling! 🙂
körde med sim måndagen efter OS maran även tisdagen sen löppass.
löppas var bättre direkt efter cykling! 🙂