Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPowerwalk
You need to log in to create posts and topics.

Det beror väl på tempot. Man kan gå så fort att andra tycker det är jobbigt att gå bredvid och börjar små-jogga. Då har man kanske redan nått gång-nivå.

Simon,

"Tycker det är ganska töntigt att säga att man "powerwalkar", som att visa att nu jävlar tränar jag."

Töntigt?? Din generalisering är töntig, tycker jag. Prova att GÅ i 8:15 min/km och säg sen att det var töntigt och likställt med en promenad!

Det handlar ju ändå om "snabb promenad", varför kan man inte säga det? Istället vill man visa övriga befolkningen "att man är verkligen inte ute och går, nej då man är ute och powerwalkar".

Likaså så såg jag en affisch på Stadium att Asics nya "running-

...och då vänder jag på det; varför kan man inte säga PowerWalk?? Jag är själv en anhängare av PW:s och kan lova Dig att det är inte många, som hänger med i det tempot utan att börja småjogga. Testa, och bilda Dig själv en uppfattning. Byt ut några av Din

"Indoor walking" såg jag idag. Det betyder att man trår sin promenad på ett löpband. Häpp.

Crosstrainer - det låter lite löjligt! Varför inte säga vad det är - gå och vifta lite med armarna samtidigt!

Och joggingsko låter också löjligt - löparsko brukar vi säga...

Sylvia: Nu verkar det som att du tog illa vid, och det var inte meningen att jag skulle klanka ner på dig. Du får ursäkta mitt ordspråk, men jag menar att du kan ju lika gärna säga "snabb promenad" som powerwalk? Eller? Om man översätter det engelska orde

Nejdå, jag tog inte illa vid mig. Jag vet vad jag reggar, hur varför och känner mig trygg med det. 🙂

Varför PowerWalk? Det är mycket cooolare att kalla det så. 😉

Fast, som jag sa; våga krypa ur Din låda och testa en PW i "mitt" tempo, och säg sen att

Springskor heter det ju 🙂

Och jag föredrar promenad istället för power walk. Går man så snabbt man kan och blir svettig och andfådd, då är det ju en rask promenad i träningsyfte. Om alla vågade kalla det för promenad så skulle det där nedlåtande "herre

Jag törs nog påstå att en bra genomförd rask promenad kan vara lika tröttande som en bra joggingtur. Särskilt för de som har lite övervikt enär uppförsbackarna blir särskilt karaktärsdanande under promenaden. Jag kan med lätthet promenera upp mig i en pul