Quote from Elias Engqvist on 8 March 2010, 06:31Särskilt som man själv crosstrainar...
Särskilt som man själv crosstrainar...
Quote from Catharina Brattlin on 8 March 2010, 06:56"Om alla vågade kalla det för promenad så skulle det där nedlåtande "herregud de är ju bara ute och promenerar" försvinna."
Jag tror inte det handlar om att våga regga det si eller så. Jag tror det handlar om att acceptera alla motionsformer, oavsett hur
"Om alla vågade kalla det för promenad så skulle det där nedlåtande "herregud de är ju bara ute och promenerar" försvinna."
Jag tror inte det handlar om att våga regga det si eller så. Jag tror det handlar om att acceptera alla motionsformer, oavsett hur
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 07:41Man kan se det så här också: Om "Powerwalk" eller "runningshoe" får ut fler på promenader eller någon annan form av motion/träning, vem är då jag att, och varför skulle jag, klanka på ordvalet? Jag kan le i mjugg åt alla nya benämningar på gamla saker, me
Man kan se det så här också: Om "Powerwalk" eller "runningshoe" får ut fler på promenader eller någon annan form av motion/träning, vem är då jag att, och varför skulle jag, klanka på ordvalet? Jag kan le i mjugg åt alla nya benämningar på gamla saker, me
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 08:48Lite sandlåda nu tycker jag!!!Powerwalk o crosstrainer är mycket bra förbränningsträning bara så ni vet.För mig är powerw. lite under 8min/km.
Lite sandlåda nu tycker jag!!!Powerwalk o crosstrainer är mycket bra förbränningsträning bara så ni vet.För mig är powerw. lite under 8min/km.
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 10:43Jag klankar verkligen inte ner på dem som utför "powerwalk", jag ifrågasätter bara ordvalet. Jag tycker själv också att en snabb promenad är ett utmärkt sätt att förbränna på och ett mycket bra komplement till den övriga träningen. Men; jag säger snabb pr
Jag klankar verkligen inte ner på dem som utför "powerwalk", jag ifrågasätter bara ordvalet. Jag tycker själv också att en snabb promenad är ett utmärkt sätt att förbränna på och ett mycket bra komplement till den övriga träningen. Men; jag säger snabb pr
Quote from Elias Engqvist on 8 March 2010, 11:38Jag trodde du var emot engelska ord bara? Som Jogging och powerwalk och sånt...
Jag trodde du var emot engelska ord bara? Som Jogging och powerwalk och sånt...
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 15:11Simon, OK du avser inte att klanka, men du kom nog lite nära gamla diskussioner om promenader och powerwalks kontra annan träning.
Sedan kan nog powerwalk betyda att gå på ett "särskilt" sätt, med böjda armar och nävar som ska upp till hjärthöjd i varje
Simon, OK du avser inte att klanka, men du kom nog lite nära gamla diskussioner om promenader och powerwalks kontra annan träning.
Sedan kan nog powerwalk betyda att gå på ett "särskilt" sätt, med böjda armar och nävar som ska upp till hjärthöjd i varje
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 15:30Då jag går snabbt går jag ca 8 min/km -tempo. Det kallar jag "rask promenad".
Då jag går snabbt går jag ca 8 min/km -tempo. Det kallar jag "rask promenad".
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 21:18Ni går fortare än jag joggar ibland 🙂
Keep walking!
Ni går fortare än jag joggar ibland 🙂
Keep walking!
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 22:57Bara en liten kommentar, Indoor walking har inget med löpband att göra utan är något helt annat !!
Bara en liten kommentar, Indoor walking har inget med löpband att göra utan är något helt annat !!