Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 00:46Får är inte samma sak som att ha rätt till. Jag tror att det är helt meningslöst att försöka driva ett polisärende med det här.
Får är inte samma sak som att ha rätt till. Jag tror att det är helt meningslöst att försöka driva ett polisärende med det här.
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 06:56Skitsnack! Om det gick till så som trådskaparen skriver så är bussföraren skyldig till ett allvarligt trafikbrott!
Skitsnack! Om det gick till så som trådskaparen skriver så är bussföraren skyldig till ett allvarligt trafikbrott!
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 08:37Öh, nej, det är helt garanterat inte skitsnack.
Öh, nej, det är helt garanterat inte skitsnack.
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 09:48Skulle man vara tvungen att sakta in varje gång en buss ska sakta in, stanna eller köra igång, istället för att bara få trampapå, ja då skulle ju en cykelpendlare helt klart behöva god tid på sig till jobbet.
Och man undrar lite lätt vem det är som har
Skulle man vara tvungen att sakta in varje gång en buss ska sakta in, stanna eller köra igång, istället för att bara få trampapå, ja då skulle ju en cykelpendlare helt klart behöva god tid på sig till jobbet.
Och man undrar lite lätt vem det är som har
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 09:56Jag har inte sagt att man alltid måste sakta in. Men du är som omkörd skyldig att hjälpa till så att omkörningen kan göras på ett säkert sätt, även om du tycker att den andre är en idiot. Det KAN innebära att man måste sakta in om situationen kräver det.
Jag har inte sagt att man alltid måste sakta in. Men du är som omkörd skyldig att hjälpa till så att omkörningen kan göras på ett säkert sätt, även om du tycker att den andre är en idiot. Det KAN innebära att man måste sakta in om situationen kräver det.
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 10:06jo, men det skulle innebära att "idioiterna" alltid kan få rätt i trafiken. Att låta en sån incident vara, är ju att acceptera ett helt oacceptabelt beteende där en cyklist kan dö, vilket också har skett ibland, senast i Örebro. Men vi människor tycker ol
jo, men det skulle innebära att "idioiterna" alltid kan få rätt i trafiken. Att låta en sån incident vara, är ju att acceptera ett helt oacceptabelt beteende där en cyklist kan dö, vilket också har skett ibland, senast i Örebro. Men vi människor tycker ol
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 14:22Jag tror inte att han medvetet prejade cykeln, faktiskt. Jag tror att han misstog sig på cykelns fart och trodde att han var förbi. Vilket tyvärr är väldigt vanligt. Högersväng efter omkörning är den vanligaste tillbudssituationen jag är med om, men jag t
Jag tror inte att han medvetet prejade cykeln, faktiskt. Jag tror att han misstog sig på cykelns fart och trodde att han var förbi. Vilket tyvärr är väldigt vanligt. Högersväng efter omkörning är den vanligaste tillbudssituationen jag är med om, men jag t
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 14:27Du cyklar för lite med andra ord, om du tror på det.
Du cyklar för lite med andra ord, om du tror på det.
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 14:41Jag tror att busschauffören till 110% gjorde det medvetet. Jag har kört buss i Stockholms innerstad i några år och hade kollegor som definitivt inte borde sitta vid en ratt kopplad till 12 ton mindervärdeskomplex. Samma chaufförer kör ofta ryckigt, plocka
Jag tror att busschauffören till 110% gjorde det medvetet. Jag har kört buss i Stockholms innerstad i några år och hade kollegor som definitivt inte borde sitta vid en ratt kopplad till 12 ton mindervärdeskomplex. Samma chaufförer kör ofta ryckigt, plocka
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 14:44Och just därför ska man inte köra om bussar på höger sida. Man kan ju ligga och bjäbba hur länge man vill sen om vem som är mest kränkt när man ligger i gipsvagga på intensiven.
Och just därför ska man inte köra om bussar på höger sida. Man kan ju ligga och bjäbba hur länge man vill sen om vem som är mest kränkt när man ligger i gipsvagga på intensiven.