Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPrejad av buss!
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror även jag att busschaffisen gjorde det medvetet och det är helt åt skogen.

Men som föregående talare sa. Snälla, håll inte på och kör om på insidan för det är cyklisten som torskar på det oavsett vem som hade rätt. Nu känner ju jag David rätt väl

Jag har själv prejats av bussar vid två tillfällen. Båda gångerna ytterst medvetet. Ena gången fick jag bromsa mig ur det in i en snödriva. Andra gången bromsade jag bara och svängde upp på trottoaren (som turligt nog hade mycket låg kanthöjd just där). V

Mer och mer talar för att skaffa en kamera att ha på hjälmen.

Även om det inte gäller i denna situationen, så kan det vara bra att tänka på att omkörningar vid korsningar (inklusive övergångsställe och cykelvägar) är förbjudna.

En vän körde om i en fyrvägskorsning under öppna förhållande på dagen ute på landet. Bil

Jag tror att ni är lite självcentrerade. Det heter död vinkel av en anledning.

I Danmark är det lag på en extra spegel för lastbilar o bussar.

Edit tycker att det blir bättre med "på" istället för "för".

Jag cykelpendlar från Stockholms södra förorter till city dagligen. Är tvungen(?) att ta bilen någon gång varannan vecka och åker även buss någon gång i månaden. Fram tom. årsskiftet sprang jag även några gånger i veckan. Oftast utmed ungefär samma sträck

Johan Fogelberg : Det er en meget fornuftig holdning . (t+)

Har fulgt den samme oppskriften i mange år, og jeg lever fortsatt. Selv om det har vært tett på ST. Peter flere ganger. Men de som prøver med fult overlegg kan en ikke garantere seg i mot. :@

Johan, förklara gärna för mig hur din metod (som jag själv anser mig agera efter) skulle ha hjälpt mig i de situationer jag beskriver?

Mackan: 🙂

Just i fredags hade jag faktiskt inte bråttom alls utan höll medvetet igen för att inte ha trötta ben på Göteborsvarvet dagen efter. Att jag körde om berodde inte på någon hets från min sida utan helt enkelt att timingen inbjöd till det. Jag